Arma secreta a succesului in afaceri: planificarea

Arma secreta a succesului in afaceri: planificarea Compania dumneavoastra are un plan strategic anual? Exista un plan anual, in care sa se puna accent pe strategia care se va utiliza pe parcursul anului? Compania dumneavostra isi planifica dinamica fluxurilor de numerar? Daca raspunsul la aceste intrebari este negativ, tineti cont de urmatoarea afirmatie: fiecare afacere are nevoie de planificare, pentru a putea reusi in timp.

Din pacate, exista un mit care asociaza planificarea cu partea de inceput a unei afaceri. Este total gresit, planificarea nu trebuie sa lipseasca dupa ce afacerea a fost lansata, este foarte important ca, partea de planificare sa existe in mod continuu, pentru a cunoaste situatia reala in care este afacerea, si mai exact ce asteptari aveti de la acea afacere in urmatorii ani.

Daca sunteti proprietarul sau managerul unei afaceri mici sau medii nu ar trebuii sa va lipseasca planul anual pentru dezvoltare, in caz contrar, lasati soarta afacerii sa depinda de evolutia unor evenimente pe care nu le puteti controla si daca nu aveti schitata o idee, macar asa in linii mari, in momentul producerii unui eveniment inopinant, este posibil sa nu luati decizia cea mai buna pentru reusita afacerii dumneavoastra.

Planificarea o puteti intalni sub mai multe denumiri: plan strategic, plan anual, plan operational, nu are importanta numele in sine, ci managementul pe care aceste planuri il contin. Planurile mentionate anterior sunt foarte des intalnite in toate companiile mari, ele fiind incluse intr-un plan de afaceri mai amplu. Acestea sunt, din pacata, surprinzator de rare in companiile mici si mijlocii.

Avantajele planificarii:

1. Ghid de crestere: afacerea dumneavoastra va creste sau nu, in functie de o multime de factori diferiti, inclusiv tendintele economice generale, locatie, nevoile specifice ale pietei, şi alte elemente. Intreprinderile care pun accent pe planificare, o fac mai ales pentru a ghida si influenta cresterea lor, astfel incat, scopul sa fie atingerea obiectivelor definite in plan.

2. Administreaza prioritatile: strategia este punctul central, mai ales dezvoltarea companiei, in functie de obiectivele dumneavoastra pe termen lung.

3. Atribuiti responsabilitatile: un plan va ofera o modalitate pentru a dezvolta responsabilitatile organizatorice.

Indiferent de numele pe care il utilizati, plan strategic, plan anual sau plan operational, majoritatea acestor planuri include unele sau toate dintre urmatoarele elemente:

- inalt nivel strategic;

- delimiteaza responsabilitati specifice, activitati, termene, si bugete;

- planul financiar: acesta este atu-ul existentei unui plan anual, care va permite sa urmariti evolutia fluxurilor de numerar la nivelul companiei, si in aceasta maniera, puteti sa vedeti diferenta intre volumul preconizat si cel realizat al cashflow-urilor.

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara