Bazele marketingului pentru afacerile mici

bazele marketinguluiEsenta marketingului este intelegerea nevoilor clientului si dezvoltarea unui plan care sa functioneze in jurul acestor nevoi. Sa recunoastem, toata lumea care are o afacere are si o dorinta de a creste acea afacere. Cea mai eficienta metoda de a creste o afacere este de a te focusa pe cresterea organica.

O crestere organica se poate realiza in patru feluri diferite. Acestea sunt:

-          Dobandirea de mai multi clienti

-          Convinge fiecare client sa cumpere mai multe produse

-          Convinge fiecare client sa cumpere produse mai scumpe

-          Convinge fiecare client sa cumpere produsele care iti aduc cel mai mare profit

Toate patru iti vor creste veniturile si profitul. Te incurajez sa te concentrezi asupra primei optiuni si anume dobandirea de mai multi clienti. De ce? Deoarece dobandirea de mai multi clienti iti va mari veniturile si iti va asigura o arie mai larga de unde tu poti obtine venituri si genera profit. Cand o sa inveti sa aplici si celelalte metode amintite mai sus, este evident mai bine sa le aplici pe mai multi clienti. Veniturile posibile sunt mult mai mari.

Cum poti folosi marketingul pentru a dobandi mai multi clienti?

-          Cerceteaza  si creaza un plan de marketing bine documentat si realist.

-          Dezvolta produse care sa ajunga si la clientii la care, in momentul de fata, nu ai acces.

-          Alinieaza pretul produsului la nivelul concurentei.

-          Dezvolta mesaje si materiale promotionale bazate pe expunerea solutiei pentru nevoile clientilor.

Importanta unei piete targetata intr-o afacere mica

De ce este important sa alegem o piata targetata atunci cand avem o afacere mica? Deoarece ne vom concentra mult mai bine eforturile pe o anumita nisa de piata. Vom fi mult mai productivi si vom putea satisface mult mai bine nevoile unui singur grup de clienti tinta. Nu vom irosi prea mult efort, timp si bani.

Probabil si tu te afli in aceeasi situatie ca marea majoritate a celor ce detin o afacere mica, si anume un buget limitat. Cea mai eficienta cale de a actiona pe piata, pentru o afacere mica, este crearea unui plan ce combina intr-un mod eficient activitatea de vanzare cu tacticile de marketing. Atunci cand vinzi intri in contact cu clientul. Aceasta interactiune iti v-a furniza informatii despre dorintele clientului, modul lui de gandire, etc. Aceste informatii sunt nepretuite.

Afacerile mici au un buget limitat de marketing. Acest lucru nu inseamna ca nu te poti bate pe piata cu „rechinii”. Aceasta diferenta pe plan financiar o vei anula prin tactici de marketing cat mai creative.

Cand tu iti cheltuiesti banii pe marketing, nu uita sa dezvolti si o cale de a urmarii aceste eforturi/procese de marketing. O modalitate prin care poti face asta este retinerea exacta a tuturor mesajelor sau activitatilor cu continut publicitar. In momentul in care un client cumpara de la tine, intreaba-l de unde a auzit de firma ta. Astfel iti poti da seama rapid daca o tactica de marketing functioneaza. In caz contrar, o poti inlocui imediat cu una mai buna.

O buna strategie pentru o afacere mica este sa-ti propui sa intri in contact zilnic, 5 zile pe saptamana cu minim 10 potentiali clienti. Vei observa cum afacerea ta va creste exponential. Cel mai mare avantaj al acestei tactici de marketing este ca bugetul alocat in acest caz este aproape zero.

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara