Ce este o campanie de marketing?

Ce este o campanie de marketingO campanie de marketing este formata dintr-un numar de activitati desfasurate pentru a atinge un scop predeterminat, cel mai frecvent de promovare a unui produs sau serviciu. O campanie de marketing difera de marketingul in curs de desfasurare sau relatii publice, care sunt concepute sa ofere o reactie la un anumite eveniment specific.

O campanie de marketing eficienta ar trebui sa acopere o varietate cat mai mare de canale de media si sa includa pe langa campaniile platite si campanii de marketing gratis (ex. promovarea produselor sau serviciilor pe propriul site de prezentare si pe pagina de social media).

Marketingul privit ca un intreg, este un proces care se regaseste intr-o continua desfasurare. In orice moment din an, cand privesti o firma, ar trebui sa poti observa o anumita campanie de marketing care se afla in derulare si care are ca menire promovarea unui produs sau serviciu.

Atunci cand privim marketingul doar raportat la o campanie de marketing putem observa ca acesta este mult mai restrans. O campanie de marketing implica, de obicei o limita de timp si buget dar si un scop specific. Aceasta se va concentra de multe ori asupra unui singur aspect sau organizare a muncii, cum ar fi un produs nou sau un produs revizuit. Pentru a avea eficienta, o campanie de marketing are nevoie de obiective clare, cuantificabile. In forma sa cea mai simpla, acest lucru ar putea fi ca mesajul sa ajunga la un anumit numar de oameni. Un obiectiv mai sofisicat ar fi ca intr-o anumita proportie, oamenii sa arate constientizarea produsului, sa arate ca mesajul a ajuns cu succes. Se poate spune ca scopul final este acela ca aceasta  constientizare sa duca la o crestere a vanzarilor. Avand obiective clare, nu numai ca face posibila cuantificarea eficientei campaniei dar, totodata are si un accent clar in planificarea campaniei de la start la final.

O campanie de marketing are trei elemente principale. Unul este marketingul direct ce implica directa cumunicare cu consumatorii de exemplu pliante, mesaje prin e-mail, scrisori prin posta sau mesageria mobila. Alt element  este publicitatea, ceea ce inseamna plaltirea operatorilor unui serviciu de comunicare precum televizorul, radio-ul sau presa scrisa prin intermediul carora sa se transmita mesajul dorit. Al treilea element principal dintr-o campanie de marketing este constituit din relatiile publice. Acestea se ocupa ca  pietele de desfacere din mass-media sa mentioneze in editorialul lor produsele sau serviciile respective.

Una dintre cheile importante intr-o campanie de marketing este reprezentata de determinarea publicului tinta. Pentru un retailer, oamenii ar fi, probabil  cei mai in masura sa reprezinte publicul tinta. Pentru un grup noncomercial, cum ar fi organizarea unei campanii, grupul tinta ar putea fi reprezentat de oamenii ce au putere de decizie politica.

Mascarea demografica a adevaratei audiente nu va afecta doar pietele de desfacere pentru marketing, dar si caracterul  mesajului pe termen mediu. De exemplu, textul mesajului de marketing poate sa aibe un mai mare succes la tineri, pentru un produs pe care il doresc acestia, decat la cei mai in varsta.

Sursa: http://www.wisegeek.com/

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara