Ce este un plan de marketing?

ce este un plan de marketingPlanurile de marketing sunt strategii detaliate a modului in care efortul marketingului unui produs este rasplatit financiar. Un plan de marketing inteligent va lua in calcul elemente importante precum costuri de ditributie, costuri de productie, cheltuieli de publicitate, precum si orice alte cheltuieli referitoare la  identificarea si promovarea produselor repective consumatorilor de pe pietele vizate.

Planul de markering se poate concentra pe strategiile referitoare la o perioada de 12 luni, din anul calendaristic urmator, sau se poate intinde pe 3 pana la 5 ani. Desi nu e nevoie in orice situatie, multe companii apeleaza la serviciile unui specialist in marketing. Specialistul in marketing poate fi asociat cu  firma de relatii publlice angajata de companie sau poate face parte din compania respectiva. In ambele cazuri, specialistul lucreaza cu alte persoane din structura companiei pentru a dezvolta un plan care sa atraga eficient agentii de publicitate dar si consumatorii.

Un plan de marketing cu adevarat solid merge dincolo de definirea obiectivelor generale. Deseori planul este foarte detaliat, unde fiecare obiectiv specific stabilit este analizat si descris in detaliu. Impreuna cu stabilirea acestor obiective specifice trebuie, de asemenea realizata o lista unde se va specifica pasii de actiune precizati pentru fiecare obiectiv in parte. Acest lucru ajuta creatorul campaniei de marketing sa identifice obiectivul dar si modalitatile in care se va obtine atingerea obiectivului.

Dezvoltarea unui plan de marketing adecvat implica utilizarea informatiei din mai multe surse diferite. Opinia agentilor de publlicitate in legatura cu linia de produse este foarte importanta. Directorii de companii furnizeaza informatii privind procesul de fabricatie si costurile asociate crearii produselor. Directorii de marketing identifica publicul tinta, definesc caracteristicile ce se aplica acestei baze de consum si modul in care linia de produse va satisface nevoile si dorintele.

Chiar daca exista sabloane pentru crearea de planuri de marketing, e dificil sa umpli spatiile libere cu un formular care sa ofere un plan functional. Cu toate acestea, acele sabloane sunt utile pentru crearea unei baze a planului de marketing, care e orientat in mod specific spre produsele ce vor fi comercializate.

Crearea unui plan de marketing nu e o sarcina ce se realizeaza peste noapte, nici macar pentru afacerile mici. In general e nevoie de cel putin trei pana la sase luni pentru elaborarea detaliilor ce vor duce la un plan de marketing de succes.

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara