Cum sa atragi consumatorii

cum sa atragi consumatoriiIndiferent dacă afacerea ta e nouă sau funcţionează de ceva timp, ai nevoie să atragi consumatori noi dornici să cumpere produsele sau serviciile tale. Mulţumită exploziei internetului, potenţialul de a aduce clienţi noi se exinde mult dincolo de tradiţional.

Înţelege ceea ce are deosebit serviciul său produsul tău în comparaţie cu altele. Competitorii vând de obicei aceleaşi produse şi servicii ca şi tine aşa că e bine să vezi ce anume din produsele tale i-ar putea determina pe clienţi să cumpere de la tine.

Cunoaşte-ţi audienţa şi publicul! Devino familiar cu oamenii pe care ţi-i doreşti clienţi. Indiferent dacă sunt bărbaţi trecuţi de 40 de ani, mame casnice sau seniori, înţelege-ţi publicul ţintă, fă-ţi o idee despre revistele pe care le citesc, website-urile pe care navighează, etc. Cunoscând piaţa tinta te va ajuta să ştii încotro îţi concentrezi eforturile de  marketing şi promovare.

Creează materiale de marketing care proiectează o imagine atractivă pentru public. Concentrează-ţi eforturile de publicitate pentru a capta atenţia publicului tău ţinta. Pune anunţuri publicitare în publicaţii în care ştii că vor fi citite de acei oameni; participă la evenimente unde găseşti aceşti oameni şi unde poţi lăsa broşuri, flyere şi cărţi de vizită.

Tratează într-un mod excepţional clienţii fideli. Ia în considerare oferirea de exclusivităţi şi discounturi speciale pentru clienţii frecvenţi. În funcţie de afacerea ta poţi lua în calcul să creezi un card de cumpărător, card cu ajutorul căruia consumatorii primesc ceva gratuit după un anumit număr de achiziţii. De asemenea, poţi lua în calcul oferirea unui program de economii de fiecare dată când îţi aduc un client nou.

Creează un website dacă nu ai deja unul şi vinde-ţi produsele online, acolo unde poţi găsi o piaţă nouă din întreaga lume. Prezenţa pe internet este deseori un mod rapid de a creşte un business. O altă opţiune de a-ţi creşte un business este să-ţi vinzi produsele pe site-uri de licitaţii şi să foloseşti reltelele de socializare pentru a-ţi promova business-ul.

 

Cum să fii un psiholog al consumatorului?

 

În succesul marketingului de produse şi servicii e vital să existe « psihologi » ai consumatorilor care să înţeleagă tendinţele de cumpărare şi specificul demograficelor. Ce îi influenţează şi îi determină pe consumatori să cumpere poate fi descifrat cu ajutorul acestor « psiholgi ai consumatorilor ».

Evaluează-te şi vezi dacă ai ceea ce îţi trebuie ca să fii un psiholog al consumatorului. Un astfel de « post » implica bune calităţi de luare a deciziilor, abilitatea de a evalua datele şi o foarte bună comunicare. Acest psiholog trebuie să fie familiar cu computerul, pentru a putea manipula cu uşurinţă datele şi pentru a crea prezentări cu ajutorul tehnologiei.

Dobândeşte o diplomă în psihologie. O diplomă de licenţă în psihologie este o bună rampa de lanasare pentru cariera de psiholog al consumatorului. Acordă atenţia necesară cursurilor care vizează tendinţele de publicitate, marketing şi consum.

Avansează în grad în psihologia consumatorului. Concentrează-te pe obţinerea unei diplome ce poate fi studiu de cercetare, analizarea datelor sau business. Un doctorat e de obicei obţinut prin iintermediul unor cursuri şi studii concepute în jurul valorii de economie sau statistică.

Găseşte un job de psiholog al  consumatorului. Dacă vrei să devii profesor, cauta un loc de muncă la universitatea la care ai studiat. Cere profesorilor tăi referinţe şi pune-te în legătură cu acel departament. Dacă vrei să lucrezi într-o corporaţie, cauta joburi în firme de publicitate sau marketing ce au liber un post de psiholog al consumatorului.

Alătură-te organizaţiilor şi asociaţiilor care se concentrează pe psihologia consumatorului.

 

Cum se foloseşte psihologia consumatorului ?

 

Psihologia consumatorului e studiul îndeaproape a modului în care consumatorii se referă la produsele şi serviciile pe care le folosesc. Alătură-te businessului care a înţeles importanţa unui psiholog al consumatorului şi totodată a înţeles că rezultatul studiilor sale va ajuta să crească businessul şi fluxul de numerar.

Compilează cât mai multă informaţie despre piaţa ţinta şi demograficele pe care le cuprinde. Consideră toată informaţia ca fiind relevanta dar concentrează-te pe factori cheie precum venitul mediu, media de vârstă, nivelul de educaţie şi alte produse şi sevicii pe care le prefera consumatorii.

Dezvoltă grupuri care să se concentreze pe cele mai frecvente produse şi observă nu numai modul în care aceştia răspund la produsele şi modificările pe care le faci. Adu profesionişti care să măsoare  semnele subtile ale psihologiei consumatorilor .

Schimbă produsul astfel încât să vorbească mai bine despre psihologia pe care o găseşti că fiind predominanta printre consumatorii tăi. Foloseşte datele pe care le-ai compilat în studiile tale şi gupurile de focus de schimbare a calităţilor noului produs. Calităţile de care vorbesc aici pot fi : culoarea, ambalajul etc.

Începe să modelezi dorinţele pieţei ţintă prin intermediul psihologiei de care vorbesc. Priveşte cu ce sunt asociate produsele tale de către clienţi  şi promovează calităţi precum nostalgia, eficienta sau luxul, de exemplu. Societatea de psihologie a consumatorului publică cercetări academice în acest domeniu.

Comportamentul consumatorului şi rolul său în marketing

 

Forţa şi motivaţia

 

Forţa e un element de bază, uneori poate fi instinctuală sau alteori învăţată, dar aceasta îndeamnă la acţiune. Instensitatea este determinată de magnitudinea diferenţei dintre nivelul actual şi cel la care se doreşte să se ajungă. Publicitatea poate fi văzută drept efortul de a intensifica forţa ce conduce consumatorul să ajungă în stadiul dorit.

Un obiectiv bine definit trebuie să existe înainte de a fi transformat în motivaţie. Să zicem ideea de a fi sănătos- este intensificată înainte de ţintă, de exemplu: un mic dejun compus din cereale naturale 100% oferă sănătate.

 

Personalitatea şi self-concept

 

Like-urile şi dislike-urile şi acţiunile unei persoane sunt definite de trăsăturile diferite ce compun personalitatea. Marketingul urmăreşte să înţeleagă aceste trăsături în scopul de a crea produse care vor satisface nevoile nedeclarate ale oricărui client. Conceptul self este relaţionat cu personalitatea  şi reprezintă imaginea pe care fiecare om o are despre sine. Anumite bunuri precum hainele şi maşinile devin o parte a unui stil de viaţă şi se integrează în conceptul de self. Producătorii de marketing ar trebui să înţeleagă cum să integreze produsele în diferitele stiluri de viaţă şi să stimuleze nevoile inexistente anterior.

  • malek

    buna ziua,ma bucur ca ati creat acest (site).sunt foarte multumit.

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara