Cum sa-ti construiesti un website care sa-ti reprezinte afacerea

Cum sa-ti construiesti un website care sa-ti reprezinte afacereaIn ultimii ani tot mai multi oameni folosesc internetul. Acestia au inceput sa petreaca tot mai mult timp si sa cheltuiasca tot mai multi bani pe internet. Din aceasta cauza este vital pentru orice tip de afacere sa fie prezenta pe internet.

Aceasta prezenta nu trebuie sa se realizeze in orice fel. Ea trebuie sa constituie o cale prin care consumatorii vad in compania ta ca fiind singura ce furnizeaza o solutie pentru problemele lor.

Studiile au aratat ca majoritatea oamenilor nu folosesc logica atunci cand se hotarasc sa cumpere un anumit produs sau serviciu. Impulsul de a cumpara este dat de partea emotionala.

O analiza amanuntita despre cum sa-ti cresti vanzarile si cum sa atingi partea emotionala a vizitatorilor de pe website-ul dumneavoastra o gasesti in ghidul “Vrei sa vinzi mai mult” pe care il poti descarca gratis odata cu abonarea la newsletter.

Identitatea unui website este data de brand. Brandul reprezinta totalitatea perceptiilor unui consumator asupra unui produs sau a unei companii. Brandul nu este reprezentat doar prin logo, obiectivul sau domeniul de activitate al companiei. Un brand efficient trebuie sa transmita clientului cine esti, ce faci si cum faci.

Mai jos iti voi prezenta cele mai importante mijloace de a crea o imagine a  companiei tale care sa castige increderea vizitatorilor, sa le acceseze partea emotionala si sa mareasca rata de conversie din simpli vizitatori in clienti platitori.

Imaginea companiei trebuie asimilata si contopita in website-ul dumneavoastra.

Cand vizitatorii ajung pe website ei trebuie sa stie imediat cu ce te ocupi. Website-ul trebuie sa fie construit in asa fel incat sa transmita cele mai bune mesaje intr-o maniera care sa le asigure vizitatorilor cel mai sporit confort.

Priveste website-ul prin ochii vizitatorilor. Reflecta acesta imaginea companiei? Daca nu, realizeaza un nou design care sa exprime intr-un mod optim imaginea companiei.

Este mai important sa transimiti ce faci, decat cine esti.

Chiar daca acest lucru poate sfida logica pentru multi oameni de afaceri, crearea unui website, unde numele companiei este cel mai vizibil element, nu este cea mai eficienta metoda.

Pe vizitatori ii intereseaza rezolvarea unei anumite probleme sau satisfacerea unei anumite nevoi. Primul lucru pe care acestia il vor cauta atunci cand intra pe website-ul dumneavoastra este informatia de care au nevoie . Abia apoi, daca solutia gasita este una pozitiva, ei sunt interesati si de datele de contact. Cand un vizitator intra pe un website, in primele 3 secunde nu face altceva decat sa scaneze website-ul pentru a gasi o rezolvarea a propriei nevoi. Tocmai de aceea evidentierea solutiei pentru acea nevoie trebuie sa constituie o prioritate pentru website-ul dumneavoastra.

Asociaza o persoana reala imaginii companiei tale pe internet

Eforturile de ati promova imaginea pe internet capata o consistenta si o recunoastere sporita daca se utilizeaza un element uman. Cu siguranta ati intalnit si auzit despre anumite companii care folosesc anumite celebritati pentru a-si promova imaginea. Acest lucru trebuie sa se intample si in mediul online. Tocmai de aceea este important ca pe un website la datele de contact sa fie trecut numele persoanei de contact si eventual o poza. Daca acea companie te reprezinta iti poti crea o pagina personala in interiorul website-ului in care poti povesti cum ai inceput aceasta afacere, care este misiunea afacerii tale, etc.

Foloseste-te de website pentru a crea fani

Majoritatea website-urilor incearca sa genereze cititori, vizitatori sau useri. Website-ul tau trebuie sa faca mult mai mult. Trebuie sa-i transforme pe toti acestia in fani. Fanii au o parere mult mai buna despre afacerea ta. Ei sunt cei care vor recomanda aceasta afacere prietenilor sau colegilor, te vor urmari cu atentie in activitatile intreprinse si nu in ultimul rand vor cumpara mai mult.

Principalele modalitati de a obtine fani sunt prin intermediul platformelor de socializare (Facebook, Linkedin, Twitter, Youtube, etc.), newsletter si forum.

Mesaje

Gandeste-te cat de greu te intelegi cu o alta persoana care vorbeste pe o limba pe care tu nu o intelegi. Acelasi lucru se intampla si pe website-ul tau. Elementul cheie al unui website este dat de alegerea potrivita a cuvintelor. Cuvintele trebuie aranjate in asa fel incat sa transmita cele mai bune mesaje si sa fie intelese perfect de toti vizitatorii. Un utilizator se transforma in client sau inchide imediat website-ul in functie de cum sunt utilizate cuvintele in mesajele tale. Pentru a reusi sa-ti creezi fani in mediul online, website-ul tau trebuie sa furnizeze doar informatii de calitate si folositoare. Mesajele formulate potrivit au puterea de a convinge si de a transforma un simplu vizitator intr-un client platitor.

Website-ul trebuie sa devina un punct de referinta pentru domeniul din care face parte

Sa presupunem ca detii o florarie. O solutie simpla este construirea unui website unde iti expui un catalog cu produse si eventual un numar de telefon pentru contact. Insa, solutia cea mai buna este ca acel website sa fie dedicat florilor si a tot ce are legatura cu florile. Pe langa catalogul cu produse, poti sa adaugi articole despre fiecare floare in parte, provenienta, specie, flori inrudite si poze. Alte articole sa fie dedicate cresterii florilor, s.a.m.d. Prin toate acestea nu faci altceva decat sa atragi un numar mai mare de vizitatori, devii mai cunoscut si cresti credibilitatea website-ului. Acest mix se traduce in mai multe comenzi de flori, deci venituri mai mari si un profit mai mare.

Asigura-te ca elementele vizuale iti consolideaza identitatea

Designul website-ului trebuie sa scoata in evidenta calitatile companiei. Mesajul imaginilor folosite trebuie sa fie patrunzator, iar ansamblul de culori alese nu trebuie sa-i oboseasca pe vizitatori. Sa luam ca exemplu website-ul http://jellyfish.ro/. Jellyfish inseamna meduza, iar acest lucru ne-a influentat in alegerea ansamblului de colori si al imaginii. Tema website-ului Jellyfish este o tema marina, unde culoarea predominanta este albastru. Cele 4 imagini mari de pe prima pagina transmit intr-un mod cat se poate de clar domeniul de activitate al websiteului.

Fii vizibil pe platformele de socializare

In zilele noastre, prezenta oricarei afaceri pe platformele de socializare trebuie sa constituie o normalitate. Este gresit ca o companie de orice marime sa ingnore o piata cu peste 3 milioane de utilizatori romani de Facebook sau 140.000 de utilizatori romani a platformei de socializare dedicata afacerilor – Linkedin.

Platformele de socializare constituie o solutie foarte rapida de a atrage noi fani. Aici utilizatorii te pot cunoaste mai bine, iar prin informatiile oferite de compania ta, le poti castiga increderea. O incredere sporita inseamna o rata mai mare de conversie dintr-un simplu vizitator intr-un cumparator.

Fii vizibil pe forumurile online

Exista forumuri de specialitate in aproape orice domeniu economic. Raspunde  la intrebari care tin de activitatea companiei tale, lanseaza teme de discutie, ofera informatii utile la care adaugi un link cu explicatia detaliata ce se gaseste pe website-ul tau. Astfel tu poti capta noi vizitatori pe website-ul tau, iar in plus iti demonstrezi expertiza in domeniul tau de activitate. Daca vezi ca oamenii sunt interesati de ce se discuta pe website-ul tau, comenteaza fiecare articol sau pun intrebari, atunci poti atasa acestuia un forum.

Cristinescu Marian,

Sursa – website partener: jellyfish.ro

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara