Evaluarea unei afaceri

atunci cand dorim sa cumparam o afacere, evaluarea acesteia este cea mai importanta

Atunci cand facem referire la evaluarea unei afaceri, de fapt transformam in unitati monetare valoarea acelei afaceri. De exemplu: afirmatia “compania in valoare de 5 milioane de euro” este sinonima cu “evaluarea acestei companii este de 5 milioane de euro”. Termenul „evaluare” este folosit cel mai adesea in discutii legate de vanzarea sau cumpararea unei societati, iar valoarea societatii este egala cu numarul de actiuni detinute inmultite cu pretul unei actiuni.

Metodele clasice ale evaluarii:

1.  Rata de rentabilitate

2.  Calendarul si fisa

3.  Nivelul de control

4.  Nivelul de risc acceptat

5.  Perceptia riscului

Metodele de evaluare a riscului:

1. evaluarea activelor de baza

2. valoarea contabila a activelor

3. valoarea contabila ajustata

4. valoarea de lichidare

5. valoarea de inlocuire

6. castiguri pe evaluari: aceasta este de departe cea mai populara metoda pentru intreprinderile noi, ele sunt evaluate pe baza castigurilor viitoare.

Evaluarea este, de asemenea, importanta pentru raportarile fiscale. Unele evenimente legate de taxe, cum ar fi vanzarea, cumpararea sau cedarea de actiuni ale unei companii vor fi impozitate in functie de evaluare.Termenul este folosit mai putin de marile companii cotate la bursa, dar este in esenta sinonim cu termenul „capitalizarea de piata”.

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara