Exemplu plan de afaceri agentie imobiliara

exemplu plan de afaceri agentie imobiliaraAcest model plan de afaceri a fost facut folosind urmatorul model tip de plan de afaceri.

I. Cuprins plan de afaceri agentie imobiliara


I.     Cuprins

II.    O descriere generala a afacerii

III.   Produse si servicii

IV.   Plan de Marketing

V.    Plan operational

VI.   Management si organizare

VII. Costuri pentru inceputul afacerii si capitalizare

VIII. Informatii utile

IX.  Legislatie

 

II.    O descriere generala a afacerii

 

Firma S.C. « Agentia Imobilul Zburator » s-a infiintat in 27.04.2010, cu un capital social integral privat de 300 de lei, inmatriculata in Registru Comertului cu nr.K xx/xxx/2010, cod unic de intregistrare: R xxxxx.

Obiectivul principal de activitate este : oferirea de servicii imobiliare de cea mai buna calitate astfel incat sa ajunga lider de piata.

 

III.  Produse si servicii

 

In orasele mari, piata imobiliara este extrem de bine reprezentata, deşi este una tanara, inceputurile sale datand din 1994 -1995.

In prezent, pe piata se regasesc doua categorii principale de operatori:

- firme de renume, cunoscute (un numar relativ redus) – reprezentand fie sucursale ale unor companii straine, fie locale – cu cifre de afaceri anuale de sute de mii de dolari, care acopera un segment semnificativ de clienţi (in special din mediul de afaceri – companii multinationale);

- firme/agentii de dimseniuni medii si mici (un numar extrem de mare), care isi

dispută cota de piata ramasa – in special orientate către o piata de “cartier”.

 

IV. Planul de marketing

 

 

Clienţii

În funcţie de dimensiuni şi reputaţie, agenţiile imobiliare se adresează unor segmente diferite de clienţi:

- Cele mari îşi împart o piaţă în care principalii clienţi sunt: firmele multinaţionale, băncile sau persoanele fizice cu venituri foarte mari. Această piaţă este în creştere începând din anul 2000, datorită creşterii investiţiilor în economie.

- Cele medii şi mici luptă pentru o cotă cât mai bună în cadrul segmentului de piaţă reprezentat de firmele mici şi mijlocii şi de persoanele fizice. Această piaţă are o evoluţie oscilantă, în funcţie de zone, iar previziunile pentru viitor prevăd o tendinţă ascendentă a cererii, mai ales în contextul dezvoltării lanţurilor de supermarketuri,mall-uri şi hypermarketuri, care atrag după sine o frenezie deosebită a pieţei imobiliare.

Concurenţa

O agenţie imobiliară nou-înfiinţată nu are posibilitatea de a concura cu marile forţe îndomeniu, pe proiecte de mare anvergură. De aceea competitorii vor fi firmele mici,vizând segmentul de clienţi descris mai sus.

Pentru a avea succes într-o afacere nouă pe această piaţă, trebuie luate înconsiderare aspecte legate de diversificarea ofertei faţă de concurenţă – tocmai de aceea, firmele de dimensiuni relativ mici au început să ofere produse integrate (de la tranzacţia imobiliară propriu-zisă până la asistenţa necesară la perfectarea tuturor documentelor aferente unei tranzacţii).

Cu cât o firmă de dimensiune mică este capabilă să ofere asistenţă în toate etapele derulării unei tranzacţii (Administraţie Financiară, Cadastru, Notariat etc.), cu atât şansele acesteia de a câştiga teren în faţa concurenţei cresc.

Marile companii în domeniul imobiliar oferă, pe lângă aceste facilităţi, numeroase alte servicii, dintre care putem enumera: studii de fezabilitate, măsurători topo, expertize tehnice, consultanţă imobiliară, realizarea de construcţii şi amenajări interioare.

Promovarea

Promovarea serviciilor imobiliare constă în principal în anunţuri inserate în ziarele centrale/locale, în reviste sau în broşurile adresate oamenilor de afaceri (de genul celor distribuite gratuit în aeroporturi sau hoteluri), alte apariţii în presa scrisă.

De multe ori însă, în România “publicitatea” în sfera intermedierilor imobiliare – în special în cazul agenţiilor relativ mici – se rezumă la “fluturaşii” răspândiţi în cutiile poştale, pe stâlpi sau pe panourile publicitare. O astfel de promovare are avantajul că este foarte ieftină, dar pe de altă parte are un efect restrâns şi de multe ori creează o anumită reticenţă în rândul multora dintre “destinatari”.

Costurile de început

Costurile de start pentru o afacere imobiliară sunt extrem de reduse.

Activitatea poate fi desfăşurată de acasă, cumpărarea sau închirierea unui spaţiu pentru a fi folosit drept sediu fiind opţională.

Costurile se rezumă practic la realizarea materialelor promoţionale specifice procesului intermedierii imobiliare – foarte ieftine în prima fază – şi la achiziţionarea echipamentelor de birou necesare (telefon, fax, computer, imprimantă, copiator).

Se estimează că, pentru a începe o asemenea afacere, ar fi suficientă o sumă de aproximativ 5000 – 6000 EURO, incluzând aici costurile de înfiinţare a societăţii.

Pregătire şi calificare

Desfăşurarea activităţii profesionale de intermediere imobiliară, respectiv obţinerea calităţii de agent imobiliar, se poate realiza în două situaţii:

1. Dacă la data intrării în vigoare a Ordonanţei de Guvern (anul 2000) îşi desfăşura activitatea în domeniul intermedierilor imobiliare, face dovada acestui lucru, depune cerere de înscriere în Registrul Agenţilor Imobiliari, respectiv în UNAI(Uniunea Naţională a Agenţilor Imobiliari), şi trebuie îndeplinite condiţiile impuse de Ordonanţa de Guvern cât şi promovarea examenului de atestare în maximum un an;

2. Dacă dobândeşte calitatea de agent imobiliar în urma unor cursuri şi după

promovarea examenului de atestare profesională, în situaţia în care la data intrării în vigoare a Ordonanţei de Guvern nu îşi desfăşura activitatea în domeniul afacerilor imobiliare sau nu poate face această dovadă, sau nu depune cerere de înscriere în termen de trei luni de la data de 26.02.2000.

Cursuri pentru agenţi sunt organizate şi de unele agenţii imobiliare importante, sau de agenţii specializate în formare profesională, eventual împreună cu autorităţile locale, şi vizează aspecte cum sunt arhitectura, urbanism, tehnici de vânzare etc. La încheiere acestor cursuri se acordă diverse diplome sau certificate.

Există şi unele facultăţi (chiar în cadrul Academiei de Studii Economice) în care se organizează cursuri de agenţi imobiliari, recunoscute de Ministerul Învăţământului. Calităţile absolut obligatorii pe care trebuie să le aibă un agent imobiliar de succes sunt: cunoaşterea foarte bună a zonei pe care o acoperă, cunoaşterea psihologieivânzătorului şi a cumpărătorului, puterea de convingere, perseverenţa,promptitudinea.

Cadrul legal

 

Pentru a avea dreptul legal de a intermedia tranzacţii în domeniul imobiliar, o agenţie trebuie să deţină licenţa de funcţionare eliberată de UNAI.

 

V. Planul operational

 

Personal

 

Pentru buna desfasurare a Agentiei imobiliare e nevoie de 6 persoane:

-un director

-1 contabil

-4 agenti

Toti angajatii lucreaza un numar de 8 ore pe zi, inclusiv munca pe teren. Fiecare agent va completa baza de date cu cererile si ofertele extrase de  programele informatice, apoi va combina cererea  cu oferta. Agentii se vor duce pe teren  si vor viziona ofertele, vor face poze, vor afla toate detaliile privitoare la imobil si vor intocmi dosarul fiecarui imobil.
Dosarul fiecarui imobil cuprinde: tipul de imobil, zona, descriere detaliata, pozele imobilului, schitele, informatii despre actele de proprietate. Agentul  va purta o imbracaminte adecvata care sa-i confere prestanta, va apara interesele ambilor clienti avand in vedere prevederile legale din domeniu, va armoniza interesele ambilor clienti in vederea incheierii afacerii.

Incheierea precontractului sau a contractului de vanzare-cumparare se va face la notar in prezenta agentului. In cazul contractelor de inchiriere agentul insoteste clientul la Administratia Financiara pentru inregistrare. Fiecare client va semna contractul de vizionare care prevede fidelitatea clientului pentru imobilul vizionat  si comisionul.

 

Firma

 

            Firma S.C. « Imobilul Zburator » s-a infiintat in 27.04.2010, cu un capital social integral privat de 300 de lei, inmatriculata in Registru Comertului cu nr.K xx/xxx/2010, cod unic de intregistrare: R xxxxx.

Obiectivul principal de activitate este: oferirea de servicii imobiliare de cea mai buna calitate astfel incat sa ajunga lider de piata.

Agentia este condusa de unicul asociat care are si functia de administrator. Rezolvarea problemelor financiare si contabile sunt in subordinea contabilului.

Firma in sine are domicilul in orasul Cluj Napoca, str. Fericirii nr.xx si bloc YY, scara 2, apartament 27. Sediul firmei este reprezentat de un apartament cu 4 camere, din care una este destinata directorului, doua camere se folosesc pentru ca agentii sa poata prelucra datele, iar o a treia incapere e destinata discutiilor cu clientii. Imobilul prezinta si o baie si doua holuri. Sediul firmei are acces la apa i canalizare, termoficare, electricitate si internet.

Pentru a-si desfasura activitatea in cele mai bune conditii, firma are nevoie de 3 computere, dupa cum urmeaza: unul asezat in biroul directorului si celelalte 2 pentru angajati. Alte produse necesare sunt cele birotice, un telefon fix, un fax, imprimanta si telefoane mobile: 6 bucati.

Firma mai detine 3 autoturisme necesare deplasarilor agentilor. Aceste autoturisme 2 apartin proprietarului, iar  o masina Dacia Logan a fost luata in leasing. Aceste autoturisme sunt dupa cum urmeaza : 2 bucati  Dacia Logan si 1 bucata Skoda Octavia. Dacia Logan inmatriculata in data de.xx.xx.xxxx cu nr.xxxx, la ……………., Dacia Logan inmatriculata  in data de  xx.xx.xxxx cu nr.xxx la…………, Skoda Octavia inmatriculata  in data de  xx.xx.xxxx cu nr.xxxx.

 

VI. Management si organizare

 

Management

 

Conducerea va fi executata de directorul firmei, care este si unicul asociat Istar Frunza, absolvent al Facultatii de Economie Generala si are o experienta de 10 ani in domeniul imobiliar.

Administratorul reprezinta societatea fata de autoritatile de stat, terti si in justitie, efectueaza toate actele de administrare si gestionare a societatii, avand toate competentele necesare pentru a actiona in numele societatii, pentru  a autoriza actele si operatiunile de gestiune si orice acte de dispozitie. Administratorul deschide conturi in lei si valuta si poate utiliza fondurile financiare ale societatii, gestionandu-le in interesul obiectivelor societatii.

 

Organizare

 

Angajatii lucreaza in regim normal, adica 8 ore pe zi. Pentru buna desfasurare a activitatii agentiei, personalul e reprezentat de:

-       un director

-       patru agenti

Cei patru agenti vor lucra dupa cum urmeaza: 8 ore pe zi asa cum s-a mentionat anterior si in permanenta 2 agenti vor fi pe teren iar ceilalti 2 la sediu si vor prelucra datele si vor stabili intalniri cu clientii.

Directorul se va ocupa personal de imbunatatirea limbajului, atitudinii si posturii agentilor.Acest lucru se va intampla o data la 2 saptamani in cadrul unei sedinte de 3 ore in care se vor discuta si analiza public speakingul, persuasiunea, bunele maniere si corectitudinea limbajului.

 

Pregătire şi calificare

 

Desfăşurarea activităţii profesionale de intermediere imobiliară, respectiv obţinerea calităţii de agent imobiliar, se poate realiza în două situaţii:

1.Dacă la data intrării în vigoare a Ordonanţei de Guvern (anul 2000) îşi desfăşura activitatea în domeniul intermedierilor imobiliare, face dovada acestui lucru, depune cerere de înscriere în Registrul Agenţilor Imobiliari, respectiv în UNAI(Uniunea Naţională a Agenţilor Imobiliari), şi trebuie îndeplinite condiţiile impuse de Ordonanţa de Guvern cât şi promovarea examenului de atestare în maximum un an;

2. Dacă dobândeşte calitatea de agent imobiliar în urma unor cursuri şi după promovarea examenului de atestare profesională, în situaţia în care la data intrării în vigoare a Ordonanţei de Guvern nu îşi desfăşura activitatea în domeniul afacerilor imobiliare sau nu poate face această dovadă, sau nu depune cerere de înscriere în termen de trei luni de la data de 26.02.2000.

Cursuri pentru agenţi sunt organizate şi de unele agenţii imobiliare importante, sau de agenţii specializate în formare profesională, eventual împreună cu autorităţile locale, şi vizează aspecte cum sunt arhitectura, urbanism, tehnici de vânzare etc. La încheiere acestor cursuri se acordă diverse diplome sau certificate.

Există şi unele facultăţi (chiar în cadrul Academiei de Studii Economice) în care se organizează cursuri de agenţi imobiliari, recunoscute de Ministerul Învăţământului.Calităţile absolut obligatorii pe care trebuie să le aibă un agent imobiliar de succes sunt: cunoaşterea foarte bună a zonei pe care o acoperă, cunoaşterea psihologiei vânzătorului şi a cumpărătorului, puterea de convingere, perseverenţa, promptitudinea.

Dorel Pusca, agent imobiliar, este absolvent al unui Curs de Agent Imobiliar in cadrul Academiei de Studii Economice si are 3 ani experienta in munca de agent imobiliar.

Paul Gherghe, agent imobiliar, este absolvent al Facultatii de Business din Cluj ; in preznet masterand in domeniu.

Razvan Ciuci, agent imobiliar, este absolvent al Facultatii de Economie din Cluj.

Calin Rugina, agent imobiliar, este absolvent al Facultatii de Business din Cluj si are 5 ani de experienta in domeniu imobiliar.

 

VII. Costuri pentru inceputul afacerii si capitalizare

     

Costurile de început

 

Costurile de start pentru aceasta afacere imobiliară sunt destull de reduse.

Activitatea poate fi desfăşurată de acasă, cumpărarea sau închirierea unui spaţiu pentru a fi folosit drept sediu fiind opţională.

Costurile se rezumă practic la realizarea materialelor promoţionale specifice procesului intermedierii imobiliare – foarte ieftine în prima fază – şi la achiziţionarea echipamentelor de birou necesare (telefon, fax, computer, imprimantă, copiator) plus achizitionarea de automobile.

Se estimează că, pentru a începe o asemenea afacere, ar fi suficientă o sumă de aproximativ 5000 – 6000 EURO, incluzând aici costurile de infiintare a societatii.

VIII. Informatii utile
Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei
Bd. Dinicu Golescu nr. 38, Bucureşti
Tel/Fax: (021) 212.61.00
www.mt.ro
Asociaţia Română a Agenţiilor Imobiliare (ARAI)
Str. I. Câmpineanu nr. 26, Bl. 8, Sc. A, ap. 3, sector 1, Bucureşti
Tel: (021) 313.68.69 Tel/Fax: (021) 638.13.82.
www.arai.ro

 

IX. Legislatie

 

ORDONANTA Nr. 3 din 21 ianuarie 2000 privind organizarea activitatii agentilor imobiliari publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 26 din 25 ianuarie 2000.

In temeiul prevederilor art.107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 lit. S pct. 1 din Legea nr. 206/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

CAPITOLUL I

Dispozitii generale
Art. 1  Activitatea profesionala de intermediere a actelor juridice care au ca obiect bunuri imobile, precum si cea de administrare a acestora se desfasoara de persoane fizice si juridice care au calitatea de agent imobiliar, potrivit dispozitiilor prezentei ordonante.

Art. 2 – Agentii imobiliari isi pot desfasura activitatea, la alegere:

a) individual, in calitate de comerciant;

b) in cadrul unei societati comerciale, in calitate de asociat ori actionar, potrivit legii;

c) in calitate de agent imobiliar salarizat in interiorul activitatii.

Art. 3 . Agentul imobiliar, persoana fizica, trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

a) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;

b) sa fi promovat examenul de dobandire a calitatii de agent imobiliar, prevazut la art. 5

Art. 4  (1) Agentul imobiliar, societate comerciala, trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

a) sa aiba ca principal obiect de activitate intermedierile imobiliare;

b) cel putin unul dintre administratori sa aiba calitatea de agent imobiliar.

(2) Societatea comerciala poate angaja agenti imobiliari in calitate de salariat.

(3) In cazul in care calitatea de agent imobiliar o are societatea comerciala, sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile art. 136 alin (2) si (3) din Legea nr. 31/1999 privind societatile comerciale, republicata.

Art.5  (1) dobandirea calitatii de agent imobiliar se face pe baza unui examen, ale carui reguli de desfasurare vor fi prevazute in Statutul Uniunii Nationale a Agentilor Imobiliari; tematica examenului va fi afisata la sediul Uniunii Nationale a Agentilor Imobiliari si al filialelor acesteia cu cel putin 60 de zile inainte de data stabilita pentru desfasurarea examenului.

(2) Examenul prevazut la alin. (1) va fi sustinut in fata unei comisii alcatuite din 5  7 membri, dintre care un reprezentant al Uniunii Nationale a Agentilor Imobiliari si persoane cu inalta pregatire profesionala si probitate morala, din afara acesteia, alese de Comitetul de conducere. Secretariatul comisiei va fi asigurat de Uniunea Nationala a Agentilor Imobiliari.

Art.6  (1) La examenul prevazut la art. 5 se poate prezenta persoana care indeplineste urmatoarele conditii:
a) a absolvit un curs de pregatire pentru agenti imobiliari;

b) nu a fost condamnata definitiv pentru infractiuni contra patrimoniului sau pentru infractiuni de fals.

(2) Cursurile de pregatire prevazute la alin. (1) lit. a), precum si cursurile de specializare pot fi organizate de institutii educationale constituite ca persoane juridice de drept public sau privat, in conditiile legii, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 102/1998 privind formarea profesionala continua prin sistemul educational, in baza unui protocol incheiat cu uniunea Nationala a Agentilor Imobiliari.

Art. 7  (1) Agentii imobiliari au obligatia de a efectua pe parcursul activitatii lor cursuri de specializare, in vederea reatestarii perioadice de catre comisia prevazuta la alin. 5 (2).

(2) Reatestarea agentilor imobiliari se face o data la 2 ani, pe baza unei verificari in domeniu.

(3) Neprezentarea fara motive intemeiate la examenul de reatestare, precum si nepromovarea acestuia conduc la suspendarea calitatii de agent imobiliar.

Art. 8.  Agentii imobiliari primesc pentru activitatea depusa o remuneratie stabilita prin contractul incheiat cu clientii.

Art. 9.  (1) Agentul imobiliar are dreptul la primirea remuneratiei in cazul in care se realizeaza acordul de vointa al partilor, exprimat potrivit legii, cu privire la incheierea contractului intermediat de acesta.

(2) Cu toate acestea, agentul imobiliar, este indreptatit la acoperirea cheltuielilor efectuate in vederea indeplinirii obligatiilor pe care si le-a asumat fata de client, in situatia in care acesta din urma incheie contractul prin intermediul altei persoane.

Art. 10.  (1) In desfasurarea activitatii lor agentii imobiliari raspund disciplinar, administrativ, civil sau penal, dupa caz.

(2) Titularii drepturilor asupra imobilului au obligatia de a prevedea in contractul de intermediere eventualele vicii ascunse ale imobilului, cunoscute de acestia. Agentii imobiliari raspund solidar cu acestia, daca nu au comunicat persoanei interesate viciile ascunse ale imobilului, mentionate in constractul de intermediere.

Art. 11  (1) In situatia in care actul se incheie ca urmare a intermedierii realizate de un agent imobiliar, situatie confirmata si declarata de parti, agentul imobiliar, la cererea expresa a notarului public care autentifica actul, va depune o copie de pe conventia incheiata de parti cu agentul imobiliar sau intre parti prin intermediul agentului imobiliar.

(2) Refuzul nejustificat al agentului imobiliar de a depune copia de pe conventia prevazuta la alin. (1) constituie abatere disciplinara care se sanctioneaza cu suspendarea calitatii de agent imobiliar, potrivit art. 12 alin. (1) lit. b).

Art. 12  (1) Sanctiunile disciplinare care se aplica agentului imobiliar in raport cu gravitatea abaterilor savarsite sunt urmatoarele:

a) avertisment scris;

b) suspendarea calitatii de agent imobiliar pe o perioada cuprinsa intre 3 luni si un an;

c) sanctiuni pecuniare care se fac venit la bugetul Uniunii Nationale a Agentilor Imobiliari, al caror cuantum se va stabili si se va actualiza periodic prin hotarire a Uniunii;

d) excluderea definitiva din Uniunea Nationala a Agentilor Imobiliari, insotita de pierderea calitatii de agent imobiliar.

(2) Abaterile in functie de care se aplica sanctiunile disciplinare se stabilesc prin Statutul Uniunii Nationale a Agentilor Imobiliari.

  • Vlad

    f tare planu, a picat la fix, ms !!!!

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara