Exemplu plan de afaceri al unei firme

exemplu plan de afaceri al unei firme Datorita numeroaselor intrebari care ne-au fost adresate de catre cititorii site-ului nostru pe baza acestui articol va rugam ca inainte de a citi acest plan  sa cititi mai intai urmatorul model plan de afaceri.

Acest model contine peste 150 de intrebari, impartite pe diferite capitole si care te va ajuta sa-ti faci o idee despre cum poti sa-ti faci un plan de afaceri bun si sa obtii o afacere de succes. Pentru a vizualiza acest plan faceti un simplu clik pe urmatorul link: un model plan de afaceri ideal pentru orice tip de afacere.

A. Informatii administrative afacere

Data infiintarii: 03.2010
Obiectivul infiintarii: producerea si importul de mobila, precum si servicii de consultanta si proiectare 3D.
Procent din capitalul intreprinderii detinut de actionari privati romani: 100%

Evolutia numarului de angajati

Acesta este de altfel un model foarte bine structurat pentru producerea mobilei si servicii 3d

B. Elemente generale ale proiectului propus:

B.1. Analiza nevoii de proiect

Realizarea unei firme care sa ofere servicii complete in mobilarea unei case, unui hotel sau birou. Aceasta nevoie de proiect a fost identificata in momentul in care, pe aceasta piata, exista o cerere foarte mare neacoperita, iar companiile existente pe piata ofera doar partea de mobilier. Aceasta companie va oferi consultanta pentru concept, va face studii de piata, dupa care livreaza clientului proiectul 3D. In final urmeaza alegerea mobilierului, a electrocasnicelor si a echipamentelor HI-FI.

Un client atunci cand doreste sa-si mobileze o casa trebuie sa-si caute singur mobila, electrocasnicele, echipamentele HI-FI, apoi sa apeleze la alte persoane specializate(instalator , electrician, etc.) pentru instalari. Aceasta companie va avea acele persoane specializate. Astfel clientul nu va trebui decat sa aleaga produsele dorite si nu va mai fi nevoit sa piarda timpul cu alte drumuri.

Este o nevoie atat calitativa, cat si cantitativa, deoarece fiind o companie noua nu este loc de pasi gresiti. O munca facuta fara greseli va genera clienti fericiti. Astfel reputatia firmei creste, iar o reputatie bune va aduce tot mai multi clienti si implicit vanzari mai mari.

B.2. Definirea scopului proiectului

In acest moment pe piata nu este nici o companie care sa ofere toate serviciile pe care aceasta companie le va oferi. Mobexpert, Ikea, Innova nu au posibilitatea de a duce la capat un proiect complet. Aceste magazine pot funiza mobila, dar nu ofera o gama completa de servicii.

Serviciile oferite de firma noastra, vor fi de buna calitate. Vor acoperi orice nevoie a clientului in privinta mobilarii unei case.

B.3. Stabilirea obiectivelor proiectului

Pentru a indeplini scopul proiectului resursele vor trebui utilizate eficient. Pentru a termina o lucrare la timp, competenta si profesionalismul angajatilor sunt vitale, iar acestia vor avea nevoie de aparatura si tehnologie necesara, dar si de un buget corespunzator. Astfel factorii timp, uman, tehnic si economic trebuie sa fie in stransa legatura si utilizati rational.

B.4. Actiuni potentiale ce trebuie desfasurate in afacere:

-infiintarea firmei cu toate documentele legale necesare;
-inchirierea unui imobil si amenajarea acestuia;
-mobilarea spatiului inchiriat;
-achiztia echipamentelor necesare;
-instalarea tuturor softurilor pe calculator, conexiunile la internet si conexiunile imprimantelor;
-angajarea personalului;
-inceperea activitatii propriu zise: promovarea produselor, cautarea de noi clienti, incheierea contractelor, cautarea de firme producatoare de mobila (din tara, cat si din strainatate) pentru a deveni colaboratori.

C. Mediul de piata

C.1. Clienti

La inceput ne vom adresa exclusiv pe piata locala: Bucuresti. Pe viitor vom putea oferii servicii in toata tara. Principalii clienti vor fi marile companii dezvoltatoare de proiecte rezidentiale si hoteliere.

C.2. Sistemul de distributie pentru afacere:

Aceasta companie va fi una intermediara. Nu va fi cea care produce mobilierul. Se vor realiza contracte de colaborare cu firme producatoare de mobila, din tara cat si din strainatate, cu firme de electrocasnice(Beko, Franke etc), produsele fiind cumparate la preturi mai mici decat cele din magazinele de prezentare.

C.3. Concurenta: principalii concurenti pentru afacere vor fi:

a) MOBEXPERT va fi principalul concurent, fiind o companie producatoare de mobilier de birouri si pentru casa. Infiintat in urma cu 15 ani de omul de afaceri Dan Sucu, Grupul Mobexpert este liderul pietei de mobilier din Romania, avand o cifra de afaceri in 2007 de 168 milioane de euro, plasandu-se astfel intre primele 12 intreprinderi europene din industria mobilei. Numai in Bucuresti si in orasele mari, Mobexpert detine 18% din piata de mobilier de casa si 30% din cea a mobilierului de birou. Ambele divizii sunt lider pe pietele de profil din Romania. Grupul are in momentul de fata 9 hipermagazine: 3 in Bucuresti si 6 in tara, urmand sa deschida alte 3.

In anul 2005 a fost desemnata drept cea mai de incredere marca la categoria “mobilier” in urma studiului Most Trusted Brands, realizat pe baza votului publicului.

Detine 8 fabrici in patru centre de productie deschise in Bucuresti, Dej, Targu Mures si Suceava.
In fiecare an grupul investeste peste 2 milioane de euro in utilaje, tehnologii avansate si sisteme noi de productie.

b)IKEA este de asemnea un concurent serios. Primul magazin a fost deschis in Romania la inceputul anului 2007 si comercializeaza produse de mobilier si accesorii.

Grupul suedez incearca sa testeze piata din Romania incercand strategia pretului inalt, introducand preturi mult mai mari decat magazinele din alte tari, bazandu-se pe faptul ca serviciile si produsele oferite sunt unice in Romania si magazinul deschis in Bucuresti este primul din acest lant.

Probabil conducerea magazinului testeaza reactia pietei din Romania, fiind stiut faptul ca la o reactie nefavorabila a pietei se pot ajusta preturile in functie de rezultatele obtinute.

c) Fiind o companie care in urma cu sapte ani comercializa exclusiv bucatarii, Innova acopera o parte considerabila de stiluri de mobilier (classic, mobilier pentru bucatarii, mobila de sufragerie, mobila de lux etc).

Imaginea Innova este strans legata de Minotti, unul dintre furnizorii importanti, iar designerul Rodolfo Dordoni este numele din spatele obiectelor care se bucura de atata succes.

C.4. Pozitionarea produselor societatii dv. comparativ cu cea a concurentei

Compania va avea o gama variata de produse si un raport calitate-pret foarte bun. Firmele producatoare de mobilier cu care se vor semna contracte de colaborare vor produce mobila din PAL si MDF, la preturi mult mai mici decat ale concurentei. Se vor semna contracte cu firme din Italia, care vor furniza mobila de lux, din lemn masiv. Evident pretul mobilei de import va fi mai mare decat cel produs in tara.

In cazul in care un client doreste mobila de import, dar nu isi va permite financiar, aceasta se va reproduce la producatorii de mobila din tara in proportie de 80% la un pret mult mai mic si din alt material.

Buna comunicare, preturile reduse, respectarea contractelor si a termenelor de finalizare si interesul de a satisface clientul vor fi principalele atuuri. Faptul ca va fi o firma care la inceput ea va contacta potentialii clienti este un avantaj pentru ca putem castiga increderea lor. Dezavantujul este acela ca neavand un magazin de prezentare, la inceputul afacerii singurii clienti vor fi cei cu care am luat un contact direct.

C.5. Descrierea pietei pentru produsele/serviciile rezultate din implementarea proiectului

Firma se va adresa in principal dezvoltatorilor de proiecte rezidentiale, hoteliere si birouri din Bucuresti. De asemnea se va cauta semnarea contractelor de colaborare cu arhitectii si agentiile imobiliare, pentru ca prin intermediul lor se poate ajunge la clientul final.
Pentru primul an pe piata estimez semnarea de contracte in valoare de cel putin 100.000 euro.

C.6. Avantajele principale ale produselor/serviciilor societatii:

-pret redus in comparatie cu concurenta(ex: o bucatarie care la Mobexpert are un pret 2000 euro, va fi realizata la un pret de 1700 euro);
-seriozitate si implicare 100% in fiecare proiect;
-respectarea termenlor de predare;

C.7. Activitati de promovare a vanzarilor

Internet: Siteul firmei: aproximativ 300 euro;
Ziare: aproximativ 100 euro pe luna (timp de 2-3 luni);
Fluturasi: aproximativ 50 euro;
Afise: aproximativ 50 euro;

C.8. Alte elemente referitoare la strategia de marketing

In 2009 se va adopta strategia de penetrare a pietei, urmand sa fie adoptata cea de dezvoltare.

D. Investitia planificata si planul de implementare

D.1. Valoarea investitiei totale (total):
Din care: contributia solicitantului: 100 000 euro.

D.2. Scopul investitiei:
Investitie noua.

D.3.Tipul investitiei

Investitia consta in principal in deschiderea propriu zisa a firmei, inchirierea unui imobil, achizita echipamentelor necesare(laptopuri, imprimante, mobila etc), achizitia de licente.

D.4. Descrierea investitiei planificate

Investitia va fi una destul de ridicata, deoarece piata pe care intra este deja foarte dezvoltata, pe langa companiile mari (Mobexpert, Ikea) existand si alte companii mai mici.
Serviciile si produsele oferite trebuie sa fie de cea mai buna calitate pentru a castiga cat mai multi clienti si pentru a semna contracte cat mai repede.
In urma unui studiu efectuat am descoperit ca foarte multe persoane care au un imobil nou se plangeau ca au trebuit sa umble foarte mult si sa caute prin multe magazine mobila si cand au gasit ce doreau preturile erau fie foarte mari, fie in cazul in care cumparau, termenele de predare erau depasite si seriozitatea si profesionalismul nu se ridicau la standardele necesare.

Noi vom elimina acest disconfort in randul clientilor.

D.5. Crearea de noi locuri de munca

Nr. Crt Explicatii An 1
1 Director general 1
2 Director comercial (economist) 1
3 Agenti de vanzari 3
4 Designer imobiliar 1
5 Contabil 1
6 Instalator 1
7 Electrician 1

D.6. Tara de origine a bunurilor achizitionate

Tara de origine a bunurilor achizitionate este Romania:
- Calculatoare (laptopuri): E-mag;
- Mobilier facut la comanda in Bucuresti;
- Imprimanta/Scanner: E-mag;
- Masina: Opel Astra (Gold & Platin Bucuresti);

D.7. Programarea in timp a implementarii investitiei

Data estimativa de incepere: martie 2009

Data estimativa de terminare: sfarsitul lunii aprilie-inceputul lunii mai.

Data estimativa pentru intrarea in productie la intreaga capacitate: inceputul lunii iunie.

Planificarea lunara pentru implementarea activitatii:

1.      1-28 martie obtinerea documentelor necesare deschiderii firmei;

2.      28 martie-16 aprilie cautarea unui sediu si semnarea contractului de inchiriere;

3.      17 aprilie – 20 aprilie achizitia si aranjarea mobilei;

4.      20 aprilie – 22 aprilie achizitia si instalarea calculatoarelor si perifericelor;

5.      22 aprilie – 30 aprilie angajarea personalului;

6.      3 mai -9 mai ultimele verificari inaintea inceperii activitatii;

7.      10 mai inceperea activitatii propriu zise;

D.8. Aspecte legale relevante

Inregistrarea firmei la Registrul Comertului, obtinerea tuturor actelor necesare si obtinerea tuturor licentelor necesare.

E. Ipoteze/presupuneri economice:

E.1. Situatia previzionata a vanzarilor:

a) Vanzari (mobila,instalari): 100.000-150.000€
Total venit: 100.000-150.000 euro.

b) Cheltuieli:

Energia si utilitati:
- Electricitate: 40€ * 12 luni= 480€;
- Apa: 30€ * 12 luni=360 €;
- Pachet telefonie si internet: 50€* 12 luni=600€;
- Abonament telefonie mobila: 9 numere de telefon: 300€ * 12luni=3600€.
Salarii:
Director General: 600€* 12 luni=7200€
Director Comercial: 400€* 12 luni=4800€
Agenti vanzari: – full time – 2: 2* 300€ * 12 luni=7200€
-part time -1: 150€ * 12 luni= 1800€
Instalator, Electrician: 2*150€* 12 luni=3600€
Designer imobiliar: 250€ *12 luni=3000€.

E.2. Ipoteze/Presupuneri

La inceput cifra de afaceri nu va creste foarte mult, datorita crizei financiare, dar in urmatorii 4-5 ani va creste considerabil.
De asemenea va creste si numarul angajatilor cu 50% in urmatorul an.

F. Profilul afacerii si cadrul organizational:

F.1. Informatii despre societate

Inaintea infiintarii acestei societati am mai profesionat in acest domeniu, dar nu in postura de actionar. Cred ca experienta acumulata ma va ajuta in deschiderea acestei noi companii.
Un factor relevant care va aduce un avantaj companiei va fi disponibilitatea angajatilor de a se deplasa pentru intalnirile cu clientii.

Nu uita sa vizitezi si rubrica Francize si oportunitati unde vei putea afla informatii despre cele mai vandute francize ale anului 2010.

 

 

  • natalia

    Buna ziua!(noaptea pentru mine)as dori daca ma puteti ajuta cu un plan de afaceri avand un subiect interesant pentru elevii de 16-18 ani. Macar cu niste idei daca ati putea veni in ajutor,ar fi bine. multumesc mult :)

  • admin

    Ce subiect anume v-ar interesa? Specificati mai multe detalii.

  • camelia

    Buna ziua,
    Sunt foarte bucuroasa ca am gasit acest site!Si pe mine m-ar interesa un plan de afaceri pt un magazin produse Naturiste!Va multumesc mult

  • Florin

    Salut, m-ar interesa un plan de afaceri cu obiectiv de activitate in domeniul apiculturii. pt inceput am investit aprox 5000lei in cutii,rame,familii de albine, etc.(cu facturi) dar…nu am avut pana acu nici un profit de urma acestei activitati si nu stiu ce cifre se impun pentru a ma incadra in limitele finantatorilor(UE).
    Astept raspunsul si va multumesc anticipat.

  • Ionut

    Buna ziua, va rog sa ma ajutati cu un plan de afaceri despre o ferma. daca se poate, contactati-ma,v-as trimite pe mail mai multe detalii.va multumesc.

  • silvia

    buna ziua! va rog sa ma ajutati cu un plan de afaceri avand drept obiect “evaluarea si consilierea psihologica”. va multumesc!

  • adelina

    buna ziua sunt adelina as dori daca puteti sa ma ajutati cu un plan de afaceri ,subiectul fiind deschiderea unui cabinet psihologic . Multumesc mult

  • Andrei

    Buna ziua! As vrea un model de plan de afaceri pe turism…..astept un rasp de la dvs. O zi buna!

  • admin

    Salut! Ce anume pe turism v-ar interesa?

  • admin

    Foarte curand o sa postam un model de plan de afaceri tip bazat pe intrebari si raspunsuri. Urmarind acest model, sistematic, o sa va puteti crea propriul dumneavoastra plan de afaceri pentru orice domeniu de activitate. Acest model va fi postat la inceputul lunii martie. Va multumim!

  • paraschiv denisa

    Buna ziua,

    Indraznesc a va intreba daca ma puteti ajuta cu un plan de afaceri pentru un magazin ce comercializeaza instalatii sanitare si termice.
    Va multumesc anticipat!

  • lavinia

    buna dimineata,indraznesc sa cer ajutor aflandu-ma intr-o situatie critica data de factorul timp.incerc sa completez un plan de afaceri al carui model se afla pe saitul aippimm.ro pentru srl-d conform oug 6/2011.obiectul principal al afacerii 4673,comert cu amanuntul al mat lemnos si mat de constructii.
    firmele de consultanta din judetul vrancea au spus ca timpul e prea scurt,valoarea planului prea mica pentru ei,asa ca ma straduiesc sa ma descurc singura.
    orice indrumare mi-ar fi de un real folos,va multumesc

  • george mirea

    Buna ziua,
    Vreau sa deschid o clinica veterinara,am cateva idei despre ce si cum ar trebui sa fac dar am nevoie de un plan de afaceri bun, mai exact am nevoie de strategii de promovare si vanzare eficiente.
    Va multumesc!

  • stefania

    Buna ziua.M-ar interesa un plan de afaceri penru deschiderea unei farmacii

  • admin

    Toate planurile de afaceri de pe site constituie doar modele teoretice. Ideea este de a invata sa faci unul. Pentru pasii crearii unui plan de afaceri competitiv pe orice piata atat din romania cat si din strainatate puteti vizualiza http://pafaceri.ro/un-model-plan-de-afaceri-ideal-pentru-orice-tip-de-afacere/. Succes si dumneavoastra!

  • admin

    Urmati acest model si cu siguranta nu veti da gres : http://pafaceri.ro/un-model-plan-de-afaceri-ideal-pentru-orice-tip-de-afacere/

  • admin

    Ca si celorlalte persoane pentru efectuarea unui plan de afaceri bun va rog sa cititi urmatorul model: http://pafaceri.ro/un-model-plan-de-afaceri-ideal-pentru-orice-tip-de-afacere/. Cat despre diferitele strategii de promovare si vanzari eficiente totul depinde de planul de marketing pe care trebuie sa-l faceti pentru clinica veterina. Care este concurenta? Care sunt preturile lor? Care este publicul meu tinta? Ce ma face pe mine mai bun decat concurenta? s.a.m.d. Numai dupa ce aveti aceste raspunsuri cheie puteti trece la aplicarea diferitelor strategii de promovare. De exemplu daca sunteti singur pe piata, iar piata cere o astfel de clinica cu siguranta veti vinde serviciile oferite. Cel mai simplu sfat, avand in vedere ca nu cunosc planul dumneavoastra de marketing este de a cerceta concurenta si de a vedea mijloacele lor de promovare pe piata. Nu ramane decat sa parcurgeti aceasi pasi, dar intr-un mod mai bun si mai eficient. Succes!

  • admin

    Salut Ionut, am postat un plan de afaceri pentru o ferma de iepuri: http://pafaceri.ro/model-plan-de-afaceri-ferma-de-iepuri/. Imi trebuiesc mai multe detalii. Multumesc si succes.

  • Eliza

    As dori sa stiu daca este cineva interesant sa imi faca un proiect pentru un service auto si cat ma costa. Va multumesc

  • tabita

    buna!as vrea un plan de afceri pentru infintarea unei scoli.va multumesc!

  • paula

    buna ziua. m-ar interesa un plan de afaceri avand ca obiect de activitate cultivarea legumelor a pepenilor si a radacinoaselor. va rog sa ma ajutati. va multumesc mult

  • simona

    Buna ziua, m-ar interesa va rog mult un plan de afaceri privind: spatiu de joaca pentru copii.Am cateva idei puse pe foaie,lucrez la un plan deja, dar as mai avea nevoie de un ajutor in plus.Va multumescc mult.

  • mihai

    Buna ziua,as dori si eu pe cineva care are cunostinte necesari deschideri unei afaceri cafenea -bar-biliard.Ce este foarte important de stiut inainte?care sunt costuri?Lucrez deja la un plan de afaceri dar inca nu am toat cunostintele necesare dar consider ca am experienta in amenajare si intretinerea unei asemenea afaceri dar trebuie sa mai stiu mult mai multe lucruri,sunt constient de asta.Astept o parere.

  • Pafaceri.ro

    Salut. Ca o cafenea-bar-biliard sa aibe succes, totul tine in principal de locatie. Acum sunt doua cazuri, ori construiesti tu locatia, ori amenajezi una. In functie de aceasta costurile difera. Cafenele pot avea mai multe teme. Hotaraste-te la o tema anume. Daca nu vrei ceva complicat, care necesita nu stiu ce design atunci costurile de amenajare te pot costa cateva mii de euro. Acum depinde si cat de mare vrei sa fie cafeneaua ta. Pentru o analiza mai detaliata imi trebuiesc mai multe date despre ceea ce vrei sa faci. Imi poti trimite toate informatiile care le-ai adunat, cat si o detaliere a cea ce vrei sa faci pe cristinescu.marian@gmail.com. Numai dupa accea ma pot pronunta exact.

  • http://www.foraje-puturi.com Brinius@gmail.com

    de acord, va rog sa-mi dati detalii pe MP.Multumesc

  • Lory_vyky

    specializarea magazinului=?

  • Marian_morosan

    ofer planuri de afaceri pentru diverse domenii. Consultanta
    infiintare sau dezvoltare afaceri, consultanta fonduri europene, studii de
    fezabilitate, plan afacere avizare CRPCIS, etc, Contact la marian_morosan@yahoo.com

  • Fortza_steaua_pety

    da nu prea e bun,fal din nou

  • Torres91

    YOLO

Newsletter

Facebook

Parteneri

TOP-SITEURI - Cele mai vizitate siteuri astazi

Personalizat de Jellyfish web design Timisoara