Idei de afaceri: Planificarea de nunti

idei de afaceri, planificarea de nuntiO afacere in planificarea de nunti iti permite sa ai o cariera ce te recompenseaza si totodata iti poti folosi la capacitate maxima creativitatea, in organizarea celei mai frumoase zile ale oamenilor.

Primul lucru la care ma gandesc atunci cand vine vorba despre o astfel de afacere, e acela legat de clienti: « Exista o piata locala pentru asa ceva si daca da, poti trai din asta? »

Depinde de zona in care locuiesti, cat de bogati sunt oamenii din acea zona si la cati potentiali clienti ai acces.

Abilitatile de care ai nevoie

Atunci cand vine vorba despre o astfel afacere, nu e nevoie sa ai calificari specifice. Asadar oricine isi doreste poate deveni organizator de nunti. Cu toate astea, e bine sa fii un om organizat, responsabil, pe care sa se poata baza clientii. Pentru a putea ramane organizat e bine sa-ti faci un program bine stabilit, sa verifici liste cu lucruri pe care trebuie sa le faci si sa te folosesti de instrumentele create pentru asa ceva. Pe langa asta vei avea nevoie sa te descurci bine la comunicare si relationare cu oamenii.

Invata despre nunti

Exista o gramada de datalii implicate in organizarea unei nunti – incepand de la alegerea datei pana la stabilirea meniului. Poti invata despre organizarea de nunti mergand la diferite cursuri sau autoeducandu-te in domeniu. Educa-te, mergi si ajuta-i pe altii sa organizeze cat mai multe nunti, viziteaza expozitii pentru nunti, citeste reviste in domeniu si organizeaza intalniri informale cu preoti si oricine altcineva (florarii, firme de catering, etc.).

Creeaza-ti un portofoliu

Un portofoliu e o colectie de fotografii, filmari etc, care arata oamenilor abilitatile tale in pregatirea nuntilor. Pentru a dezvolta un portofoliu, ofera-ti serviciile prietenilor si familiei si fa poze si inregistrari. Poti chiar sa le ceri referinte sau testimoniale. In acest portofoliu poti include fotografii ale decoratiunilor pe care le-ai creat acasa sau in locatia nuntii.

Gaseste o slujba in domeniu

Chiar daca vrei sa-ti deschizi propria ta afacere, ia in considerare sa te angajezi in domeniu la inceput. In afara de beneficiile pe care le ai ca angajat, vei castiga experienta si contacte.

Deschide-ti afacerea ta

Conceperea unui plan de afaceri in organizarea nuntilor nu e foarte diferita de inceperea oricarei alte afaceri, cu cateva mici exceptii. Ar trebui sa poti lucra de acasa atat timp cat iti poti amenaja un birou departe de orice intreruperi si distractii. Acest lucru e important, mai ales daca vrei sa gazduiesti intalniri cu clientii. Costurile de inceput vor fi minime, dar vei avea nevoie de un computer, un fax, o linie telefonica, un telefon mobil, carti de vizita si un site. Daca nu stii toti pasii necesari alcatuirii unui plan de afaceri urmeaza urmatorul model plan de afaceri.

Alege o specialitate

Organizarea de nunti ofera o varietate de servicii si pachete bazate pe anumite abiliati si interese. De exemplu, ai putea sa oferi servicii complete de organizare a nuntii, coordonarea zilei in care are loc nunta, sau consultari pentru miresele si mirii ce vor sa-si organizeze singuri nunta. Anumite firme de organizare a nuntii se specializeaza in aranjarea « destinatiei nuntii » la hoteluri, sau pe vase de croaziera sau pe plaje etc. Decide ce fel de serviciu vrei sa oferi.

Relatia cu furnizorii

In acest tip de afacere, furnizorii sunt aceia care ofera orice produse sau servicii legate de nunta, de exemplu companii de limuzine, muzicieni, fotografi etc. Acestia pot fi parteneri valorosi in afacerea ta si totodata un aliat nepretuit in reteaua de clienti. Organizeaza intalniri informale cu acestia, pentru a te informa despre serviciile si discounturile pe care le poti primi in calitate de organizator de nunti. Inainte de a recomanda un site de organizare a ceremoniei sau a petrecerii, viziteaza si inspecteaza premisele. Ia notite despre conditia, marimea, curatenia si capacitatea fiecarui spatiu destinat pentru nunti. Astfel ii poti indruma pe clienti exact spre ceea ce isi doresc. Nu uita ca dupa fiecare furnizare sa multumesti printr-o nota sau sa discuti orice modificatri ti le doresti in viitor.

Fa rost de clienti

Una dintre cele mai bune metode de a face rost de clienti este prin intermediul relatiei cu furnizorul. Lasa carti de vizita si brosuri in magazinele pentru mirese, in firmele de catering, florarii etc si cere-le sa te recomande. Alte modalitati de a face rost de clienti includ publicitatea, networkingul, participarea la expozitii pentru mirese.

Consulta-ti clientii

Odata ce ai inceput sa primesti telefoane de la clienti, aranjeaza o intalnire. Scopul acestei prime consultari este sa afli cat mai mult cu putinta despre cuplu si ce isi doreste acesta. Fii pregatit sa pui intrebari astfel incat sa afli ce fel de nunta isi doresc, de ce buget dispun, numarul de invitati etc. La aceasta intalnire vei discuta despre plata. Explica-le cum ii poti ajuta sa aiba o nunta fara griji si in acelasi timp sa fie nunta visurilor lor.

Marketing

Cauta afaceri asemanatoare cu care te poti afla in parteneriat, in special: spatii destinate nuntilor, cofetarii, fotografi, magazine de haine pentru miri, bijutieri si oricine alticineva te va putea ajuta sa satisfaci nevoile clientilor. In plus de asta, ai nevoie sa-ti construiesti o relatie cu toti acesti furnizori pentru a primi produsele. Asigura-te ca esti politicos, prietenos si profesionist cu toti furnizorii. Succesul tau depinde de mentinerea unei relatii bune pe termen lung si daca nu reusesti sa mentii asta, e posibil sa-ti pierzi afacerea. Odata ce ai stabilit contactul cu ei, pastreaza-l, munceste sa construiesti relatii bune. Ideal ar fi ca acestia sa imparta cartile tale de vizita si sa dea recomandari despre tine. Contacteaza un web designer bun, care sa te ajute cu web designul site-ului tau.

In cele din urma nu uita sa spui lumii ca ai deschis aceasta afacere.

Capital

Costul initial al unei afaceri de organizare de nunti este foarte scazut. Vei avea nevoie de un telefon mobil, acces la internet, dar e foarte probabil sa le ai astea deja. De asemenea, ai nevoie sa faci rost de materiale de marketing (carti de vizita, fluturasi si un website). Toate astea nu costa foarte mult si dupa cum spuneam anterior, e foarte posibil sa ai o parte din ele. Daca vei vrea sa lucrezi cu profesionisti e posibil sa scoti mai multi bani din buzunar. Ideal e sa cauti valoarea, insa nu fa compromis la calitate.

Avand in vedere importanta zilei, iti sugerez sa faci niste asigurari atat pentru afacerea ta, cat si pentru nunta.

Ca o nota de final, te instiintez ca multi organizatori de nunti se « vand » pe ei atunci cand vand produsul si cu toate astea nu au nicio poza pe site-ul lor cu propria persoana. Asa ca fii atent ca acel client cumpara serviciul TAU, deci spune-le cine esti.

Pentru alte exemple de idei de afaceri acceseaza categoria idei de afaceri.

  • Deea_florina17

    Trebuie sa fim persoana fizica autorizata pentru a incepe? As vrea cat mai multe detalii de la cineva care lucreaza in domeniu? multumesc!

  • Cristina

    De la ce varsta pot deveni organizator? Si ce imi trebuie pentru a deveni? Facultate,acte,cursuri etc?

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara