Plan de afaceri: firma de web design

Plan de afaceri firma de web designUrmatorul exemplu plan de afaceri firma de web design a fost realizat folosind urmatorul model tip de plan de afaceri. Va sugerez sa-l consultati inainte de a va construi propriul dumneavoastra plan de afacere si de a citi exemplul de mai jos.

 

 

 

 

I. Cuprinsul planului de afaceri

 

 

I.     Cuprins

II.    O descriere generala a afacerii

III.   Produse si servicii

IV.   Plan de Marketing

V.    Plan operational

VI.   Management si organizare

VII.  Costuri pentru inceputul afacerii si capitalizare

VIII.   Plan financiar

IX.    Informatii utile

 

 

II. O descriere generala a afacerii

 Obiectul principal de activitate al societatii il reprezinta furnizarea de servicii de web design pe piata internationala.

            Sediul firmei va fi in orasul Timisoara, iar livrarea serviciilor se va face prin internet. Atragerea clientilor se va face, in principal, prin contactarea telefonica a potentialilor clienti si prin utilizarea uneltelor de pe internet.

Avantajele pentru succes vor fi :

-       costuri sub nivelul consurentei

-       calitatea crescuta a paginilor de web create

-       productivitate crescuta prin folosirea unor biblioteci extinse de elemnte grafice web.

Obiectivul companiei este sa identifice potentialii clienti de pe piata, fara ca acestia sa aiba initiativa si sa le prezinte o oferta extrem de competitiva cu care sa ii atraga in concretizarea unui contract.

Avand sediul in Cluj, compania va avea acces la o piata de resurse umane profesionista, dar care are un nivel al veniturilor inferior celui pus la dispozitie de locatia clientilor. Aceasta va conferi un avantaj covarsitor fata de piata de servicii locala a clientilor.

 

III. Produse si servicii

 

Serviciile oferite de aceasta firma vor fi dedicate webdesignului si web developementului. Calitatea serviciilor se bazeaza pe experienta in domeniu, expertiza tehnica a programatorilor si pe creativitatea designerilor.

Produsele oferite sunt : logo design, graphic design, website design si web consultancy.

Paginile web vor fi realizate in scopul de a face publicitate firmei care a apelat la aceste servicii.

Sitemul de operare folosit va fi Microsoft si in acest sens se va apela la licenta de Windows Seven. Designerii vor folosi licentele Adobe Photoshop  si Adobe Flash.

Pentru secretariat se va folosi un computer cu programul Microsoft Office.

 

IV. Plan de matketing

 

Piata

 

In ultimii ani piata serviciilor care au la baza Internetul (si implicit designul de pagini web) a cunoscut un progres extraordinar. Acest fenomen a fost sprijinit si de gradul tot mai mare de penetrare al calculatoarelor si al Internetului in randul populatiei. In mediul urban si indeosebi in orasele mari accesul la Internet este deja un lucru obişnuit. Numeroase familii detin calculatoare si acces la Internet la domiciliu, altii la locul de munca / scoala, iar pentru cei care nu se incadreaza in nici una dintre aceste categorii exista deja o multitudine de Internet-cafe-uri, unde doritorii pot accesa toata gama de servicii web.

Pentru a fi competitiva pe aceasta piata, o firma trebuie sa ofere un pachet complex de servicii, compus din: web design (realizarea de situri cu continut cat mai variat si atractiv), prelucrarea si optimizarea de fotografii digitale, grafica web (design, prelucrare si corectare imagini, scanare, logo si tematica design pentru web, banere statice si rotative, Macromedia Flash, grafica originala – harti, traduceri), alte servicii.

 

Clientii

 

Clientii sunt in marea lor majoritate firme, care prin lansarea unui site pe Internet urmaresc sa isi faca oferta cunoscuta unui numar practic nelimitat de clienti (se estimeaza ca, la nivel mondial, peste 1 md de persoane au acces la Internet).

Solicitarile acestor clienti variaza in functie de resursele financiare pe care le aloca acestei activitati, de natura ofertei firmei, de optiunea acestora de a apela sau nu la anumite elemente cum ar fi: varianta de vanzare on-line, prezentarea unor liste cu produsele firmei si preturile acestora, harti cu localizarea firmei sau a punctelor de lucru, fotografii ale produselor/magazinelor/persoanelor importante din cadrul firmei, cele mai frecvente intrebări (FAQ), calendar al evenimentelor, stiri de ultima ora, linkuri, forum de discutii pentru vizitatori/clienti, informatii de contact etc.

Colaborarea cu clientii depinde foarte mult de comunicarea cu acestia, in special in faza initiala, de planificare a tuturor activitatilor si proceselor. Trebuie definite foarte clar motivele pentru care se creeaza pagina web, publicul caruia i se adreseaza, tipul de informatii care se doresc a fi prezentate si modul de prezentare, ritmul de actualizare (dupa momentul in care situl devine activ), alte mentiuni specifice pentru a asigura o intelegere perfecta a cerintelor beneficiarului de catre web designer.

 

Concurenta

 

Dupa cum deja am precizat, concurenta in domeniul constructiilor de pagini web este acerba. Exista cateva firme mari, care prin calitatea si diversitatea serviciilor oferite si au castigat deja o anumita reputatie, cat si o multime de firme mici si foarte mici, asanumite “de garaj”, care sunt adesea formate din una-doua persoane.

 

Promovarea

 

Dupa cum se poate banui, una dintre cele mai eficiente metode de promovare a designerilor de pagini web este chiar Internetul. Designerul trebuie sa lucreze cu multa atentie la propriul site, care sa cuprinda toate elementele ofertei sale, impreuna cu datele de contact, toate acestea intr-un format atractiv, care sa trezeasca interesul celui care viziteaza adresa respectiva.

In faza incipienta a afacerii, extrem de importante sunt insa si cunostintele personale, care se pot materializa in gasirea primilor clienti ai firmei.

Pe masura ce firma incepe sa aiba clienţi si sa construiasca site-uri, isi poate spori notorietatea prin mentionarea numelui sau logo-ului in interiorul paginilor realizate, ca si prin crearea in pagina proprie a unui director (denumit de cele mai multe ori “Portofoliu”) in care sa fie prezentati cei mai importanti clienti si parerile acestora despre colaborarea care a avut loc. Se poate aloca si un buget de publicitate, care sa aibe ca scop plasarea de banere publicitare pe alte site-uri sau google adwords.

 

V. Plan operational

 

Personal

 

Personalul necesar pentru ca aceasta firma sa-si desfasoare activitatea in cele mai bune conditii, ar trenbui sa fie alcatuit din :

- un manager

- director vanzari

- agenti vanzari: 4 persoane

- web designeri: 2 persoane

- programatori: 2 persoane

- asistent administrativ: 1 persoana

 

Firma

Sediul firmei este reprezentat de o camera ce face parte din casa managerului. Aceasta camera este in legatura cu o baie, un hol. Amenajarea in vederea furnizarii serviciilor consta in impartirea incaperii in doua prin intermediul unui paravan ( sau perete fals), dotarea cu mobilier ( mese si scaune) si computere si conectarea la internet.

Programul de functionare al firmei va fi intre orele 10 :00  si 19 :00.

 

VI. Management si organizare

 

Conducerea va fi executata de managerul firmei, care este si unicul asociat, Cezar Ghinda, absolvent al Facultatii de Business. In fata autoritatilor de stat, terti si in justitie, societatea e reprezentata de manager, deoarece are toate competentele necesare pentru a actiona in numele societatii.Totodata el poate actiona pentru a autoriza actele si operatiunile de gestiune si orice acte de diispozitie. Managerul deschide conturi in lei si in valuta si poate utiliza fondurile financiare ale societatii.

 

Organizare

 

Personalul necesar, de care s-a vorbit anterior este format din :

- un manager

- director vanzari

- agenti vanzari : 4 persoane

- web designeri: 2 persoane

- Programatori: 2

- asistent administrativ: 1 persoana

 

Relatiile cu Administratia Financiara si alte autoritati ale statului sunt incredintate contabilului, autorizat sa onoreze aceste obligatii.

 

Pregatire si calificare

 

In urma expansiunii Internetului si a folosirii calculatoarelor in tara noastra, au aparut numerosi tineri care s-au specializat in domeniul programarii si a realizarii de pagini web. Aceste abilitati se deprind prin practica si se mentin prin exercitiu. Totusi, exista si posibilitatea invatarii tuturor acestor cunostinte prin intermediul unor cursuri specializate.

Toate instituţiile si companiile (publice sau private) care organizeaza cursuri de instruire, calificare si perfectionare in diverse meserii au in mod obligatoriu in

portofoliul lor cursuri de web designer pentru diferite niveluri (incepatori – avansati). Acestea fac cunoscute limbajele de programare si instrumentele utilizate pentru constructia serverelor de Internet, prezinta posibilitatile care decurg din integrarea mai multor servicii de retea etc.

Ioan Ungureanu, in varsta de 40 de ani, absolvent al Facultatii de Stiinte Economice si cu o experienta de peste 10 ani in vanzari, va ocupa postul de director de vanzari.

Ioana Mares, Virgil Popescu, in varsta de 23 de ani si 24 de ani, ambii studenti in anul 3 la Facultatea de Stiinte Economice, vor ocupa 2 posturi de agent vanzari. Nicolae Talp si Andreea Manea, in varsta de 25 si 26 de ani, studenti in anul 2 la Facultatea de Business, vor ocupa celelalte 2 posturi de agent vanzari.

Cei patru webdesigneri si programatori sunt, dupa cum urmeaza : Irina Ilise, Razvan Man, Nicoleta Bob, Gabriel Pan, cu varstele de 25, 30, 32 si 28 de ani, toti abslventi ai Facultatii de Informatica.

Andreea Dragan, in varsta de 27 de ani, absolventa a Facultatii de Comunicare si Relatii cu Publicul, va ocupa postul de asistent administrativ.

 

VII. Costuri pentru inceputul afacerii si capitalizare

 

Costurile de inceput

 

Fata de alte afaceri “traditionale” (productie industriala, agricultura, transporturi, constructii, alte servicii), costurile pe care le solicita această afacere sunt mult mai reduse.

Pe langa costurile de infiintare a unei societati comerciale (circa 300 €), investitia se rezuma la unul sau mai multe computere (pe care le putem evalua la 1000 – 1500 €/bucata) si la achizitionarea de programe (softuri) performante.

Evident, se adauga cheltuielile ocazionate de achizitionarea sau inchirierea spatiului, in cazul in care afacerea nu isi are locatia chiar la domiciliu.

 

Pregatire si calificare

 

In urma expansiunii Internetului si a folosirii calculatoarelor in tara noastra, au aparut numerosi tineri care s-au specializat in domeniul programarii si a realizarii de pagini web. Aceste abilitati se deprind prin practica si se mentin prin exercitiu. Totusi, exista si posibilitatea invatarii tuturor acestor cunostinte prin intermediul unor cursuri specializate.

Toate instituţiile si companiile (publice sau private) care organizeaza cursuri de instruire, calificare si perfectionare in diverse meserii au in mod obligatoriu in portofoliul lor cursuri de web designer pentru diferite niveluri (incepatori – avansati). Acestea fac cunoscute limbajele de programare si instrumentele utilizate pentru constructia serverelor de Internet, prezinta posibilitatile care decurg din integrarea mai multor servicii de retea etc.

 

Cadrul legal

 

O problema importanta in domeniul software este cea a drepturilor de autor.

In general, acestea sunt reglementate prin Legea nr. 8/1996 a Drepturilor de Autor si a drepturilor conexe, publicata in Monitorul Oficial, partea I nr. 60 din 26 martie 1996. Mai intervine si Legea nr. 213/2002, privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 124/2000 pentru completarea cadrului juridic privind dreptul de autor si drepturile conexe, prin adoptarea de masuri pentru combaterea pirateriei in domeniile audio si video, precum si a programelor pentru calculator,publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 324 din 16 mai 2002.

 

 VIII. Plan financiar

 

Costurlile pentru inceputul afecerii sunt prevazute in tabelul de mai jos:

 

 

Nr.Crt.

 

Denumirea investitiei

 

Valoare ( RON)

1.

Infiintarea Societatii

12.000

2.

Computere : 11 bucati

47.300

3.

Licente softuri

40.000

4.

Doatarea spatiului

4.000

 

Total

 

 

103.300

La aceste costuri ar trebui sa se aloce si un fond pentru plata pe 5 luni a salariilor angajatilor. Aceste costuri trebuie sa le calculati dumneavoastra in functie de negocierile contractuale.

IX. Informatii utile

Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei

Bd. Libertatii nr. 14, sector 5, Bucuresti

Tel: (021) 400.17.37 (021) 400.17.91 (021) 335.40.87

Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor

Calea Victoriei nr. 91-93, sector 1, Bucuresti

Vezi aici si alte exemple plan de afaceri.

 

  • Jugarualina

    chiar costa asa de mult licentele.? mi se pare exagerat

  • Pafaceri.ro

    Eu iti spun din experienta, ca legal nu ai voie sa ai un program pe calculator fara licenta. Cum firmele sunt destul de des supuse controalelor, atunci aceste licente sunt absolut necesare. Amenzile sunt mult mai mari decat costul respectivelor licente. Normal ca poti activa la negru, ca de altfel si 90% din firme. In acest caz poti avea orice program piratat. Poti sa-ti faci un pfa si sa activezi de acasa sau cu ajutorul freelancerilor. Exista numeroase posibilitati, dar cea legala este sa dispui de licenta. Si da, costa mult. De exemplu licenta pentru photoshop CS4 incepe de la 800 euro si este doar pentru un calculator.

  • dragos

    foarte tare.multam,am nevoie pt educatie antreprenoriala

  • Pppd

    Stimate detinator de blog …pacat ca ti se permite sa scrii asemenea aberatii -specifice pentru scoala generala … habar nu ai ce inseamna plan de afaceri

  • Burebista

     Web design -> software de specialitate = bani frumosi

    Unde mai pui ca doar cele 11 licente pentru sisteme de operare + 11 licente antivirus totalizeaza aproximativ 13.000 lei.

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara