Strategii pentru a incepe o afacere

Intr-o afacere nevoia unei strategii este esentiala pentru ca tu sa ai succes in afaceriPafaceri.ro, va recomanda ca, atunci cand incepeti o afacere, sa aveti in vedere urmatorul aspect: este primordiala conceperea si elaborarea unui plan de afaceri. Dupa ce ati facut acest plan de afaceri, veti sti cu siguranta daca ideea de afaceri se poate aplica sau nu. Aveti aici un model plan de afaceripe care trebuie doar sa il completati si care la final va raspunde la multe din intrebarile dumneavoastra. El vine in ajutorul dumneavoastra cu peste 150 de intrebari care va va usura munca.

De ce este afacerea ta unica, si de ce produsele sau serviciile tale atrag clientii? Care este principala diferenta intre compania ta si cele competitoare? Care sunt factorii hotaratori care ne vor face sa alegem afacerea ta si nu alta? Cu alte cuvinte, care sunt motivele pentru care un client va dori sa beneficieze de produsele si serviciile tale?

Pentru a putea raspunde la toate aceste intrebari trebuie sa parcurgeti urmatorii pasi:

Defineste viziunea viitoarei tale afaceri

1.    Defininrea viziunii este importanta. Ea va deveni motorul afaceri tale. Aici sunt cateva intrebari care te vor ajuta sa-ti definesti viziunea:

2.    Care iti sunt clientii ?

3.    Care este domeniul afacerii tale?

4.    Ce vei vinde?

5.    Care este planul tau pentru dezvoltarea afacerii?

6.    Care este principalul tau avantaj fata de competitori?

Stabileste obiectivele afacerii

Imparteti obiectivele pe doua perioade

1. Termen scurt: intre sase si 12 luni.

2. Termen lung: intre doi si cinci ani.

Explica, cat mai detaliat posibil, ce vrei sa obti. Incepe cu obiectivele personale, apoi cu obiectivele afacerii. Raspunde la urmatorele intrebari:

1.    Din moment ce esti proprietarul afacerii, ce vei vrea sa obti?

2.    Vrei ca afacerea ta sa fie una mica sau mare ?

3.    Vrei sa incluzi familia in afacerea ta ?

4.    Ai nevoie de angajati?

5.    Este ceva anume caruia vrei sa-i fie adresata afacerea ?

6.    Care este principalul tau avantaj fata de competie?

7.    Crezi ca afacerea ta va crea o diferenta in modul de viata al clientilor ?

Itelege viitori tai clienti

In nici un caz nu trebuie sa te astepti ca vei satisface nevoile tuturor clientilor, nu exista o afacere care sa poata face asta.

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa iti dai seama de nevoile clientilor.Pentru a face acest lucru trebuie sa-ti raspunzi la cateva intrebari:

1.    Care sunt cele mai comune nevoi ale viitorilor consumatori?

2.    Ce va face afacerea ta pentru satisfacerea acestor nevoi?

3.    Exista cumva vreun lucru pe care consumatorii nu-l au sau o nevoie care nu le este satisfacuta?

Nu uita, uneori oamenii cumpara lucruri doar pentru asi rezolva o anumita problema.Care este problema pe care produsul sau serviciul tau o rezolva?

Un alt factor pe care trebuie sa-l intelegi despre viitorii consumatori este perceptia. Perceptia consumatorului despre produsele sau serviciile tale va fi negativa sau pozitiva? Vei putea folosi raspunsul la aceasta intrebare atunci cand vei incepe sa-ti promovezi afacerea.

Invata de la concurenta

Poti invata foarte multe lucruri despre afacere si consumatori analizand modul cum este ea facuta de catre competie.Aici sunt cateva intrebari care te vor ajuta sa inveti de la concurenta si sa te concentrezi pe client:

1.    Ce sti despre piata de desfacere a viitoarelor produse sau servicii?

2.    Ce competie ai pe aceasta piata?

3.    Care este modul de abordare a pietei de catre competitie?

4.    Care sunt punctele slabe si punctele tari ale competitorilor?

5.    Cum poti imbunatatii modul tau de abordare fata de cel al competiei?

6.    Care sunt factorii demografici, phihologici, cat si modul si stilul de viata al consumatorului tau ideal?

Factorul financiar

Cum vei face bani? Cati bani trebuie sa faci si care este durata estimativa pentru a-ti amortiza investitia? Cat de mult profit poti scoate din astfel de o afacere daca totul va merge conform planului? Alocati timp pentru a realiza o planificare financiara cat mai detaliata pe minim sase luni. Vei evita astfel situatile neplacute de genul in care trebuie sa-ti platesti utilitatile in 30 de zile, dar trebuie sa astepti 45-60 de zile ca sa fi platit de catre clienti.

Creazati propria strategie de marketing

Sunt cativa pasi minimi pe care trebuie sa-i parcurgi ca sa-ti crezi o strategie de marketing (Aflla: ce este marketingul) optima afacerii tale. Acesti pasi sunt:

1.    Definesteti consumatorul ideal si piata tinta.

2.    Care dintre profilele consumatorilor iti dau cele mai mari sanse de succes? Strategia este de a te pozitiona la acelasi nivel tinta cu cel al majoritatii consumatorilor care iti vor cumpara produsul sau serviciul.

3.    O piata pe care nu poti sa o accesezi este o piata pe care nu o poti servi. Alege o combinatie de strategii care iti va creste sansele de reusita.

4.    Testeaza aceasta combinatie de strategii pe un numar restrans de clienti pentru a putea verifica veridicitatea ei.

La final, iti dorim mult succes! Daca esti interesat de diferite tipuri de exemple plan de afaceri gata realizate, acceseaza linkul de mai inainte sau foloseste meniul de mai sus.

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara