Top 10 francize pentru 2012

Primele zece francize si-au castigat locul prin faptul ca si-au ascultat clientii si le-au oferit ceea ce si-au dorit.

 

Numarul 1 – Hotelurile Hampton

 

Franciz numarul 1 - Hotelurile Hmapton

Ati observat vreodata marginile sapunului dvs.? Hotelurile Hampton au atentia indreptata catre detalii. Acesta e unul dintre motivele pentru care franciza detinuta de Hilton este in varful topului pentru al doilela an consecutiv.

De sase sau sapte ori pe an, Phil Cordell, directorul global al serviciilor si managementului brandului selecteaza oaspeti dintr-o piata cheie si se intalneste cu ei si cu echipa lui de leadership pentru cina. In dimineata urmatoare, dupa ce acesti au stat la Hampton, se intalnesc pentru a primi feedback. Printre alte lucruri, unuii intreaba de ce sapunul e patrat si ascutit, spre deosebire de ce folosesc acasa. Hampton a schimbat sapunul si a adoptat alte sugestii pentru a-si imbunatati brandul : serviciu gratuit de Wi-Fi in camere, mic dejun gratuit, o garantie de inapoiere a banilor si un serviciu foarte prietenos care a satisfacut deja multi clienti.

In plus pentru imbunatatirea marketingului, compania se extinde. Aceasta a demarat lansarea agresiva a Hampton International de catre brandul Hilton, care in 2011 a deschis hoteluri in Germania, U.K. si Turcia (Rusia si Polonia urmeaza) si lucreaza la acorduri suplimentare in Europa, America de Sud si Asia.

 

Numarul 2- Subway

 

franciza numarul 2- Subway

Subway a intrat in razboiul mic-dejunului pe la mijlocul lui 2010 impotriva regulilor  stabilite de lupatori ca McDonald’s, Burger King si Dunkin’ Donuts. Si daca omleta cu sunca si cascaval nu a eclipsat inca EggMuffin, a crescut vanzarile de sandwich pe scara generala. Unul dintre beneficiile micului dejun este ca atunci cand deschidem mai devreme, vindem mai multe sandwich-uri in orele dimnetii- explica Don Fertman, seful departamentului de dezvoltare al Subway. Clientii isi iau sandwichul de pranz la pachet cu micul dejun.

In 2011, franciza a adugat 1100 de locatii pe teritoriul Statelor Unite ale Americii si acelasi numar de unitati internationale. Vanzarile de mic dejun si gustari s-au dublat de la inceputul anului. In 2012, cu o crestere a serviciilor « drive », Subway spera sa-si dubleze din nou vanzarile.

Dincolo de asta? Fertman spune ca Subway o sa foloseasca pe viitor creier si spirit antreprenorial in vasta retea de francize. « Valorificarea si capturarea creativitatii este ceea ce ne poate duce la urmatorul nivel. »

 

Numarul 3  -  7-Eleven

 

numarul 3 francize - 7 eleven

Cu mai mult de 43,700 de magazine in intreaga lume, care il fac cel mai mare outlet de pe pamant 7-Eleven mai are loc de crestere. In 2011, compania a adaugat mai mult de 3700 locatii globale, in timp ce in U.S. isi continua o strategie agresiva de a converti magazinele existente inclusiv ExxonMobil, Shell si lanturile regionale ale brandului. Dar strategia lantului nu este doar despre numere. In U.S., in 2011 au fost de asemenea imbunatatite magazinele existente cu renovari interioare la 1000 de unitati de pe Coasta de Est si exterioare noi si locuri de parcare la 550 de alte locatii. Ce e mai mult, introducerea unui numar masiv de magazine cu produse de marca, inclusiv baterii, chipsuri si bomboane, chiar de vin au adaugat un stimulent suplimentar pentru liniile de baza a francizelor ce ajuta la dominatia globala a companiei.

Stiati ca prima proprietate de vin 7-Eleven a fost introdusa in 2005 si a ajuns al doilea cel mai bine vandut produs al companiei. S-a extins pentru a include varietati de vinuri albe si rosii cu preturi de la 3,99 la 9,99 dolari.

 

Numarul 4- Servpro

 

numarul 4 francize - Servpro

Gallatin, Tenn- bazat pe servicii de restaurarea a daunelor, Servpro este pe piata de peste 40 de ani. Cu aproximativ 75 de noi teritorii in U.S. in 2011 si cu inca 100 in Canada in urmatorii cinci ani, compania admite ajungerea la punctul de saturatie. Dar cu o asa retea robusta, apar noi oportunitati de crestere.  Compania a implementat Disaster Recovery Team, un grup de pana la 1000 echipaje Servpro coordonate de sediul central, care face ca Servpro sa actioneze cu mare viteza in caz de urgenta. Pe parcursul ultimului an, victimele uraganului Irene, inghetului si focului din Texas, tornadelor din Alabama si altor dezastre majore au fost martore la un convoi de camioane si utilitare Servpro, inclusiv un centru mobil de comanda.

Cu 1600 de francize la nivel national, suntem aproape de actiune ori de cate ori e nevoie- spune Chad Lewis, marketing manager. « Ne place sa spunem ca suntem rapizi pentru un dezastru de orice dimensiune ».

 

Numarul 5- Days Inn

 

numarul 5 franciza Days Inn

Hotelurile sunt elefantii industrei de francize: sunt mari, traiesc mult si gandesc in decade, nu ani. De aceea Clyde Guinn, presedintele Days Inn priveste la urmatoarea generatie.

“Vedem in continuarea pentru urmatoarea decada, dar intebarea evidenta pentru noi este ‘’Ce urmeaza dupa asta? Cum abordam generatia X si Y? E nevoie de alta si alta abordare. Si pentru asta trebuie invatat cum se gestioneaza social media in timp ce se mentine dialogul cu clientii vechi. De asemenea inseamna conceperea unui plan pe durata a 15 ani pentru reducerea varstei stocului de hoteluri. Acest lucru se va realiza prin constructii noi si prin convertirea vechilor proprietati. Cel mai important inseamna punerea in joc a primului prototip modulat in istoria francizei.

Planul construirii rationallizate, conceput sa comprime timpul dintre planificare si constructie, fac mai usoara upgradarea unui hol sau a unei zone individuale pentru mic dejun.

Stiiati ca Days Inn are 149,165 de camere in  1,857 de hoteluri in intreaga lume, cu locatii in U.S., Canada, China, U.K. si India. Anul acesta, compania va deschide prima locatie in Thailanda.

 

Numarul 6- McDonald’s

 

numarul 6 franciza McDonald's

De-a lungul recesiunii, McDonald’s si-a crescut veniturile si cota de piata cu tactici concurentiale care au inclus depasirea Starbucks prin intermediul McCafe si urmarirea pietei de « better burger » cu linia Angus. In 2010, McJuggernaut a continuat , pe masura ce compania a adaugat un meniu de mic dejun pentru a atrage. In 2011, a adaugat  faina de ovaz pentru cei care mananca sanatos si a promovat pachete precum cele pentru familile McNugget pack-20 de bucati la pret de 4,99 dolari. Chiar si elemntul care a definit McDonald’s s-a imbunatatit anul trecut. Compania a terminat tranzitia catre un sistem sofisticat de vanzare in noiembrie, care combinat cu un model ce dubleaza liniie de drive-in.

In 2012, Happy Meals vor avea o punga de felii de mar si portii mult mai reduse de cartofi prajiti. Asta ca parte a strategiei ce se focuseaza pe sanatate.

Anul viitor veti auzi de multe produse pentru consumatorii constienti de sanatatea lor, spune Jim Johannesen, COO McDonald’s USA.’’ Multi oameni isi incep ziua cu produsele noastre de ovaz, parfait-urile de fructe cu iaurt si Egg McMuffins. Acestea sunt produse bune, sanatoase si vom striga sus si tare ca le-am avut in trecut ‘’

Stiati ca  atunci cand McDonald’s a introdus McCafe, linie bazata pe espresso in 2009, a fost cea mai mare lansare a unui produs in 30 de ani. Incepand cu primul trimestru, vanzarile s-au dublut.

 

Numarul 7- Denny’s

 

numarul 7 franciza Denny's

Pentru Denny, a fost greu la inceputul lui 2010. Asta a fost atunci cand compania a stabilit un record pentru cresterea  cu 136 unitati, inlcusiv 100 de statii de transport Flying J, care a suferit conversia Grand Slam. In 2011 s-au deschis aproximativ 62 de unitati, dar acesta veste a fost eclipsata de faptul ca Denny’s si-a reactivat programul international de franciza, inchis in 1980. Pana acum, aceasta are acorduri in America Centrala si urmareste multe oportunitati din lumea intreaga.

Compania devine, de asemnea agresiv de « imblanzitoare ». “Tintim orice piata in care nu suntem pe locul 1 sau 2’’ spune Steve Dunn, vicepresedinte al dezvoltarii globale. Mergem in locuri in care suntem nr.4, 5 sau 6 si prin intermediul reducerii taxelor si prin stimulente vom baga in buzunarul francizelor un milion de dolari.

 

Numarul 8- H&R Block

 

numarul 8 franciza H&R Block

H&R Block crede ca odata ce consumatorii le trec pragul usii, raman. Din acest motiv, in 2011 compania s-a oferit sa faca 1040 de servicii gratis atat in birouri cat si online. ’’ Reteaua noastra de francize a fost incropita pe o idee de inceput, gandindu-ne ca aruncam venituri.’’  Spune Amy Mcanarney, senior vicepresedinte al operatiunilor fiscale si dezvoltarea francizei. Dar odata ce explici cuiva ce inseamna sa lucrezi cu un adevarat profesionist in operatiuni fiscale, deseori isi pastreaza clientul pe viata.’’

Francizatii se pot astepta la mai multe inovatii anul acesta. Un portal fiscal online ofera clientilor optiunea de a-si gestiona conturile de acasa. Suportul imbunatatit pentru conversie, inclusiv programul de orientare specializat si sistemul dedicat suportului inseamna ca profesionistii independeti fiscal pot face o tranzitie mai usoara in sistemul H&R Block.

Numarul 9- Pizza Hut

Omniprezenta Pizza Hut in U.S. a ajuns sa se extinda  pana si spre teriorii precum China.

In timp ce corporatia mama Yum Brands impinge agresiv conceptul de deep-dish pe pietele emergente, de asemenea face schimbari inapoi acasa. Un mic magazin de amprente, proiectat sa intre in malluri a deschis mai mult de 2000 de noi teritorii in orase mici si suburbii. Magazinele existente au privit cresterea vanzarilor incepand de la un pret de 10 dolari pentru o pizza, in timp ce branduri populare precum Tuscani pastas si WingStreet chicken wings au oferit reduceri speciale in zilele de marti si miercuri. Aceste reduceri au condus la vanzari lente in mijlocul saptamanii.

 

Numarul 10- Dunkin’ Donuts

 

numarul 10 franciza Dunkin'Donuts

In timp ce Dunkin’ Donuts este unul dintre cele mai cunoscute branduri din lume ( 9.800 de unitati), multi americani nu au vizitat niciodata o unitate. Asta se intampla din cauza faptului ca din 6700 de unitati, doar 75 sunt la vest de Mississippi. Dar la acest aspect lucreaza franciza. In 2011, compania s-a mutat in Iowa, Arkansas si Louisiana si anul acesta cel mai probabil Texas, Oklahoma si Nebraska. Incercarea de a prinde cota de piata de la cocurenti precum McDonand’s sau Starbucks poate parea riscanta, dar Dunkin’ spune ca a fost buna competitia, fortandu-i sa gaseasca mai bine locuri; sa faca oferte mai bune  si sa imbunatateasca serviciile pentru client- elemente care au marit jocul intregului sistem.

Sursa: www.entrepreneur.com

Newsletter

Facebook

Parteneri

Unibet All
Personalizat de Jellyfish web design Timisoara