Cum sa iti extinzi afacerea si in alte orase?

Extinderea afacerii in alte orase este o misiune deloc imposibila daca stii ce ai de facut si ai o strategie bine definita.

Sa iti propui sa iti extinzi afacerea in alte orase e usor. Insa fiecare oras are propriul sau “microcosmos”, niciun oras nu seamana cu celalalt, populatia e total diferita, oamenii sunt diferiti, la fel si obiceiurile lor de consum. Extinderea afacerii in alte orase trebuie sa respecte un plan riguros daca vrei sa nu pierzi timp si bani fara rost si sa te chinui sa iti revii luni bune dupa esec…

Cum iti dai seama ca a venit timpul sa te extinzi? Extinderea afacerii e o operatiune riscanta mai ales in vremuri tulburi din punct de vedere economic. Multe companii au incerca marea cu degetul si s-au extins doar ca sa isi dea seama ca au facut cea mai proasta alegere si falimentul era aproape, mai aproape decat credeau.

Ca sa iti dai seama usor cand e cazul sa te extinzi si extinderea afacerii e alegerea corecta trebuie sa te gandesti la urmatoarelor lucruri:

Ai cerere din partea clientilor peste asteptari? Ai nevoie de alte locatii ca sa poti face fata cererii?

Ai un proces documentat? Poti sa ai procesul, acelasi, functionarea firmei in alte locatii sa fie fix la fel?

Ai identificat noi oportunitati in alte orase?

Ai o echipa extinsa pe care te poti baza si poti angaja si alti oameni buni la nevoie? Ai cum sa ii platesti pe toti?

Nu prea mai ai spatiu pentru desfasurarea activitatilor curente? Ai nevoie de spatii noi ca sa ajungi la cat mai multi clienti si sa ai si venituri mai bune?

Dincolo de raspunsul la aceste intrebari iata care ar fi pasii de parcurs daca vrei sa te extinzi si in alte orase:

Pregatirea unui plan bine pus la punct pentru extindere. Inainte sa te apuci de orice fel de extindere e nevoie de un plan. In acel plan vei include toate etapele si activitatile, cheltuielile cu extinderea. Rezultatele vor fi mereu unele optime pe masura ce treci prin toate etapele din plan si vei putea sa iti extinzi afacerea mult mai usor. Redactarea planului va fi facuta impreuna cu intreaga echipa si cu niste consultanti cu experienta, daca ai, va fi verificat si se vor face scenarii in asa fel incat sa ajungi la cele mai bune rezultate pe termen lung si sa nu intampini probleme.

Evaluarea finantelor tale curente. Este foarte important sa stii de la inceput pe ce te bazezi, ce buget ai pentru extinderea afacerii si sa il incluzi in planul pentru extindere. Nu vei lua niciodata o decizie pana cand nu te vei fi consultat si cu un expert contabil si cu tot departamentul economic, daca ai asa ceva. Orice fel de greseala la capitolul finante pentru extindere va insemna sabotarea din start a intregului proces de extindere, bani cheltuiti fara rost daca nu iti indeplinesti scopul si timp pierdut degeaba.

Pregateste calcule si estimari pentru extindere, calculeaza toate cheltuielile si veniturile pe care te vei baza inainte de a incepe sa iti faci planuri prea mari pentru extindere. Daca te bazezi pe imprumuturi promise sau luate pe viitor de la bancii fii foarte atent sa fie sume realiste pe care le vei putea da inapoi foarte usor.

Cercetarea de piata e obligatorie. Degeaba vrei tu sa te extinzi cu afacerea in alte orase daca nu cunosti foarte bine piata, pietele pe care intri. Descopera obstacolele, oportunitatile inainte de a te lovi de ele, eviti asa si riscurile si stii cam totul despre nisa si piata pe care vei intra. Foloseste analizele SWOT, puncte tari, puncte slabe, oportunitati, amenintari ca sa vezi daca intr-adevar ideea ta de extindere este una buna sau daca mai ai de asteptat pana sa faci un astfel de pas.

Adaugarea noi servicii si produse. Cand ai de gand sa te extinzi in alte orase vei avea aceleasi produse si servicii de calitate pe care le oferi si in orasul, zona de unde a pornit extinderea. Insa nu te feri sa aduci si produse sau servicii noi pentru respectivele orase. Vezi ce isi doresc clientii, fa studii si fii mereu cu un pas inaintea concurentei, vino in intampinarea cerintelor lor, nevoilor lor, ofera produse „locale” pentru a ajuta clientii din zonele unde ajungi.

Implementarea de strategii inovative de marketing. De fiecare data cand vrei sa iti extinzi afacerea in alt oras trebuie sa ai strategii de marketing si de extindere cat mai adecvate pentru locatia respectiva. Competitia trebuie evaluata cat mai bine, vei avea vanzari mai bune, ideile inovative pentru campaniile de marketing vor aduce venituri mai bune si ele si clienti mai multi, care vor ramane fideli companiei.

Stabilirea obiectivelor pentru noile locatii din alte orase. Extinderea afacerilor in alte orase ar trebui sa includa si stabilirea de obiective concrete pe termen mediu si lung pentru a avea succesul asteptat. Cu cat ai obiective mai bine alese si mai usor de implementat, cu atat vei avea si mai multe sanse sa ai un proces de extindere cat mai eficient si mai simplu pentru orice orase alegi pentru afacerea ta in dezvoltare.

Identificarea teritoriilor, regiunilor, zonelor care au potential. Vrei vanzari mai bune in noile locatii, trebuie sa stii unde anume sa amplasezi sediile fizice ale companiei tale. E nevoie de cercetare, de studierea zonei si de studii facute pe clienti, pe cei care frecventeaza zona pentru a determina in mod corect unde e cel mai bine sa amplasezi afacerea in noile orase. Chiar daca poate pretul pentru construirea sediului sau pentru chirii e mai mare gandul ca vei recupera mai usor investitia trebuie sa fie cel care sa te indrume spre alegerile corecte si inspirate.

Alocarea fondurilor pentru extinderea afacerii. Se vor aloca fonduri pentru marketing, dezvoltarea de produse, servicii, alte lucruri importante care vor contribui la extinderea eficienta in alte orase. Ideea este sa te concentrezi pe modurile in care poti sa iti cresti veniturile odata ce ai ajuns deja in noile orase. Aloca fonduri nu foarte multe pentru inceput si incearca sa te extinzi in jurul orasului de unde ai pornit, cu afaceri nu foarte mari pentru a vedea cum merge treaba. Daca totul e in regula si apar veniturile si profitul rapid ai curaj sa te extinzi si mai departe.

Monitorizarea rezultatelor. Chiar daca ai terminat partial cu extinderea afacerilor si operatiunile locale merg bine e obligatoriu sa monitorizezi constant rezultatele daca vrei sa ai si cele mai bune venituri pe termen lung. Asa vei putea schimba din mers ce nu merge si vei avea si cele mai bune abordari ca sa depasesti rapid concurenta din toate punctele de vedere.

Alegerea canalelor de livrare a serviciilor, produselor. Ai locatia, ai produse si servicii, mai trebuie sa te gandesti la canalele de livrare si la cele de comunicare. Vezi care sunt clientii tai, la ce reactioneaza cel mai bine si livreaza servicii si produse pe canalale la care reactioneaza imediat si cat mai bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.