Cum sa iti gasesti scopul in business si sa stabilesti directia in care te indrepti?

Ai un business deja sau poate ca vrei sa pornesti unul nou si te gandesti deja la toate elementele lui. Scopul este printre cele mai importante aspecte ale definirii unui brand si unei afaceri. El poate sa te ajute sau sa te incurce si mai tare mai ales daca nu l-ai ales corect si nu ai stat sa il definesti cat mai bine, sa fie adaptat afacerii tale.

In orice business, scopul este motivatia, motivul fundamental pentru care exista afacerea, dincolo de profitabilitate si de venituri din care sa traiesti. Este pana la urma viziunea si misiunea care va ghida decizia si actiunile din companie pe termen lung. E vorba despre marele si importantul „De ce?”, care te ajuta sa intelegi de ce ai pornit afacerea si care e scopul suprem al unui business.

Indiferent ca e vorba de o afacere la inceput de drum sau de un business care trece printr-un proces de rebranding, gasirea scopului este destul de dificila. Pentru a simplifica lucrurile si a te ajuta sa iti gasesti scopul afacerii mai usor propunem o lista de etape pe care le poti urma pentru a descoperi adevaratul scop al businessului tau.

  1. Nu incerca sa il intelectualizezi prea mult. Nu te gandi foarte mult la el, nu incerca sa complici lucrurile. Scopul e vocatia ta pana la urma. E atat de simplu, e ceva spre care vrei sa te indrepti si care se potriveste perfect afacerii tale. Ia totul pas cu pas si gaseste cele mai bune idei, cat mai simple, cat mai clare si mai concise si cu siguranta vei avea imediat scopul afacerii tale;
  2. Determina „De ce”-ul afacerii tale-gandeste-te la pasiunile tale, la ce te motiveaza pe tine, la motivul din spatele afacerii. Desigur, raspunsul e o combinatie a celor trei aspecte, asa ca ai rabdare si pune pe hartie tot ce iti vine in minte;
  3. Nu te teme sa incerci lucruri diferite-daca nu gasesti si nu gasesti un scop pentru afacere incearca diferite variante si vezi care ar fi mai potrivita. Discuta cu echipa ta si cu alti oameni de afaceri cu experienta si vei ajunge sa iti definesti cat mai exact si mai bine scopul in business;
  4. Identifica problema de rezolvat-care sunt nevoile, problemele, asteptarile clientilor tai, ce poti rezolva si cum vii in intampinarea asteptarilor lor. Scopul afacerii se va cristaliza odata ce te-ai gandit serios la clienti si la tot ce au nevoie, si abia apoi la tine si la afacerea ta;
  5. Defineste valoarea unica a afacerii-ce ofera afacera ta diferit in comparatie cu tot ce se gaseste la competitori. Valoarea unica, ce te face diferit pe piata, va sta la baza scopului businessului tau;
  6. Gandeste totul pe termen lung-cum va fi afacerea peste 5, 10 sau 25 de ani, ce va putea face si ce nu, cum vei reusi sa te mentii pe piata. Scopul trebuie sa inglobeze si referinte la tot ce se intampla pe termen lung si ar trebui sa reflecte cat mai bine viziunea ta pe o perioada cat mai lunga legata de business;
  7. Defineste un scop specific, precis-daca ai mai multe variante evita tot ce e vag, concentreaza-te pe aspecte concrete legate de misiunea ta, de valori si de scopul final;
  8. Alege un scop care motiveaza si inspira echipa, clientii-pentru ca va fi legat imediat de brand si de imaginea ta va trebui sa te gandesti la un scop care va inspira si va motiva, stand la baza dezvoltarii afacerii tale in cel mai rapid mod posibil;
  9. Opteaza pentru un scop realizabil-da, ai nevoie de scopuri ambitioase, dar trebuie sa fii realist mereu si sa dai laoparte toate scopurile care sunt idealiste. Include in scopul tau si elemente care pot fi cuantificate, evaluate in timp ca sa te asiguri ca vei avea unul realizabil pe termen mediu si lung;
  10. Reevalueaza scopul businessului tau si fa ajustari-daca ai fixat deja un scop nu inseamna ca il vei lasa asa si te astepti sa functioneze fara probleme in orice situatie si in orice context. Revino asupra lui, refa scopul daca e nevoie, adapteaza scopul la modul in care merge afacerea si ce ofera sau va oferi pe viitor.

Tine minte ca un scop care e bine definit ghideaza strategia afacerii, inspira oamenii si atrage clienti si parteneri ce impartasesc aceleasi valori cu ale businesului tau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.