Plasarea de produse in marketingul pentru afaceri. Tipuri si strategii utile

Marketingul este un domeniu complicat si asta pentru ca e foarte complicat sa promovezi si sa vinzi produse si servicii mai ales daca ai si clienti care sunt foarte pretentiosi. Printre tehnicile si strategiile de marketing moderne, utile si eficiente in promovarea de produse si servicii se numara si plasarea de produse. Plasarea de produse s-a dovedit in timp o tehnica de baza pentru a ajunge rapid la si cat mai aproape de clientii care ar avea nevoie de produse si servicii.

Plasarea de produse este o tehnica folosita frecvent in marketingul pentru afaceri in care un produs sau servicii din portofoliul afacerilor este/sunt prezentate intr-o anumita forma in media, televiziune, radio, social media, in reclame diferite. De multe ori profesionistii din publicitate se refera la aceasta tehnica ca la o strategie integrata de marketing.

Prin plasarea de produse pe diferite canale de promovare produsele respective ajung mai rapid la publicul tinta si la potentialii clienti. Nu se mai apeleaza la reclamele clasice, promovarea are loc in timpul unui program tv, de exemplu, e subtila si e mai greu de recunoscut spre deosebire de publicitatea clasica. Poate sa fie intr-un colt al ecranului, in partea de jos a ecranului, in partea superioara a ecranului si semnalizarea nu e cea specifica reclamelor clasice.

Scopul plasarii de produse este simplu: atragerea atentiei asupra produselor si influentarea deciziei de cumparare din viitor, comportamentelor de consum. Aceasta plasare poate avea loc in timpul unui film, in timpul transmisiunilor sportive sau in timpul difuzarii unor emisiuni cu audiente uriase, dar foarte bine putem vedea plasari de produse in jocurile video, pe social media, postari platite adesea. Un tip aparte de plasare e cea verbala, in care discuti despre un anume produs in timpul unui interviu, fara a semnaliza neaparat plasarea de produs, totul e natural, pare ca face parte din interviul respectiv, din strategia reporterului.

Si, desigur, avem plasarea de produse clasica, in retail, in magazine, unde fiecare brand isi negociaza plasarea ca sa poata vinde cat mai bine.

Plasarea de produse nu este o practica recenta, este mai degraba un concept care exista de ani buni, dar care a reusit sa se dezvolte mult in prezent. In trecut aveam plasare de produse pe tv, in emisiuni, filme, seriale, dar acum putem vedea plasare de produse in jocuri pentru pc, console, videoclipuri si social media.

O schimbare majora in plasarea de produse a fost folosirea influencerilor pentru promovare si plasare. E mai usor sa ajungi la foarte multi oameni cu niste costuri minime odata ce ai influenceri cu multi urmaritori si comunitati mari. Realitatea Virtuala sau Augmentata ajuta mult plasarea de produse moderne, creezi experiente imersive si prezinti produsele, serviciile intr-un mod interactiv-de exemplu, un brand de haine poate propune clientilor sai testarea hainelor fara sa plece din confortul locuintei lor, cu ajutorul Realitatii Augmentate.

Ce avantaje iti aduce o plasare de produse inteligenta in marketingul in afaceri?

  • Imbunatatirea vizibilitatii brandului si constientizarii prezentei sale pe piata;
  • Constientizare pozitiva a brandului-plasarea asigura o integrare organica in diferite programe, postari si de aici si asocierea pozitiva, spre deosebire de reclamele clasice care vin la pachet cu asociere negativa, clientii pot dezvolta repulsie fata de ele si de formele clasice de promovare pe orice canale, nu le urmaresc, le evita;
  • Costuri reduse, eficienta garantata-te costa mai putin sa promovezi produsele asa si negociezi mai usor;
  • Ajungi rapid la clientii de care ai nevoie-esti sigur ca vor vedea produsele si serviciile doar cei care le vor cumpara in viitor si cei care au nevoie de ele;
  • Vanzari mai bune pe termen scurt;
  • Imbunatatirea si construirea familiaritatii brandului, e mai multa subtilitate la mijloc.

Ca sa te poti bucura de aceste avantaje importante trebuie sa respecti inteligenta privitorilor, sa semnalizezi plasarea de produse si sa fii sinceri cu oamenii care vor ajunge sa cumpere produse si servicii de la brandurile promovate. Foarte important este ai o poveste sau un fir narativ relevant in raport cu mediul in care vei avea plasarea de produse, care se integreaza perfect in ceea ce se aude sau se vede pe ecran. Si gandeste-te sa imbunatatesti experienta privitorilor, celor care asculta plasarea de produse la radio poate, celor care o vad intr-un joc video popular.

Ce tipuri de plasare de produse putem avea?

  • Plasare de produse pasiva-e folosita adesea, e o practica obisnuita in marketing. Brandul de promovat e prezentat in fundalul unei scene. Nu are loc o intrerupere a continutului, promovarea e subtila, personajele din filme, seriale sau cei care vin in emisiunile tv folosesc anumite produse de la brandurile promovate, masini, telefoane etc. Produsele promovate sunt folosite intr-o maniera naturala, integrarea e fireasca, se clientii se familiarizeaza usor cu produsele promovate;
  • Plasare de produse activa-brandul face deja parte din poveste, din firul narativ. Produsele sunt folosite de personajele din filme, sunt integrate in scenariu, in firul epic. Produsele apar de mai multe ori si sunt asociate cu diverse actiuni. Se urmareste crearea loialitatii si increderii in raport cu brandul, publicul vede produsele folosite de personajele favorite si vede cat de bine se simt acestea in compania lor;
  • Plasare de produse virtuala-se adauga produse de la branduri in postproductie, tehnica specifica pentru seriale, filme, jocuri pc sau consola, ai flexibilitate mare in privinta aparitiei produselor. Nu mai e nevoie de crearea de continut nou doar pentru produsele respective.

Cum construiesti cea mai buna strategie pentru plasarea de produse in marketingul pentru afaceri?

  1. Identifica cele mai bune oportunitati de promovare, canale-alege doar acele oportunitati, canale de promovare care se aliniaza perfect cu interesele si nevoile publicului tinta;
  2. Alege platforma potrivita-compara date demografice ca sa alegi platformele potrivite pentru plasarea de produse. Nu uita de tonul si stilul asociate cu platfoma, trebuie sa se alinieze si ele cu imaginea brandului promovat;
  3. Gandeste-te mereu la publicul tinta-gandeste-te la preferintele publicului, la interesele lor, la pasiunile lor, la ce isi doresc de la brand, cunoaste publicul si analizeaza toate datele pe care le poti obtine din diferite statistici legate de public;
  4. Colaboreaza cu influenceri si creatori de continut cu experienta-plasarile vor fi mai autentice, mai naturale, organice si costurile se vor reduce in timp;
  5. Gaseste echilibrul perfect intre subtilitate si proeminenta-nu vrei sa intri intr-o competitie nebuna pentru a atrage atentia clientilor cu orice pret;
  6. Asigura-te ca ai consistenta brandului la nivel de promovare-e nevoie de aliniere perfecta cu identitatea si valorile, misiunea brandului, asocierea e mai puternica intre brand si continutul in care apare plasarea de produse;
  7. Tine cont si de context-nu poti avea plasare de produse chiar oriunde, asigura-te inainte de plasare ca locul unde va aparea produsul tau este unul care se aliniaza cu brandul si valorile sale, fa o cercetare minimala despre mediul de promovare ales;
  8. La nivelul rafturilor sau la nivelul magazinului, in retail-trecand de promovarea la radio, tv, in on-line, avem si plasarea clasica pe rafturi, in magazine. Plasarea la raft e influentata de costuri, spatii, profitul avut sau dorit. Daca plasezi produsele prea sus pe raft sau prea jos s-ar putea sa pierzi din clienti, gandeste-te si la culoarea si la prezentarea produselor din mai multe unghiuri, sa fie vizibile din mai multe unghiuri. Plasarea in magazin depinde de layout-ul magazinului, trebuie sa tii cont de trafic, de comportamentul clientului in magazine;
  9. Gruparea brandurilor in functie de nevoile clientilor-poti grupa produse care fac parte dintr-un set ce va fi cumparat de clienti, asa vei avea vanzari mai bune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.