Cum sa construiesti un brand pe care clientii il vor adora?
Brandul este, prin definitie, perceptia pe care consumatorul o are despre produse, servicii sau companii. Este un activ intangibil al unei firme, afaceri, depasind tot ceea ce inseamna produs, servicii, logo, nume. Ca sa ajungi la un brand puternic, recunoscut ai nevoie de branding. Brandingul iti asigura pozitionarea in mintea consumatorului intr-un mod unic, in asa fel incat sa ajungi sa te diferentiezi usor fata de competitia directa. Orice brand reprezinta valorile si promisiunea companiei facuta clientilor si partenerilor, dar si relatia sa cu societatea. Dar cum se construieste un brand indragit, pe care clientii il apreciaza si il iubesc?
Construirea unui brand iubit implica un proces foarte complicat. Sunt multe detalii la care trebuie sa fii atent, e multa munca in spate, multe idei si timp mult petrecut pentru a gasi cele mai bune modalitati si mijloace de dezvoltare a brandului indragit, usor de recunoscut. Ce ai de facut in practica, ca sa nu pierzi timp prea mult? Iata cateva repere generale de la care ai putea pleca in faza de constructie a brandului tau.
Prima impresie chiar conteaza. Cand ne intalnim cu o persoana aspectul sau, modul cum arata este primul lucru la care suntem atenti. Prima impresie conteaza si cand ai un brand sau cand il dezvolti de la zero. Credibilitatea site-ului unei afaceri depinde in mare parte de design si de cum arata la prima accesare. Culorile afecteaza in mod decisiv obiceiurile de consum si ceea ce cumparam. Estetica brandului si mesajele transmise, chiar si la un nivel subliminal, vor fi importante si vor trebui analizate cu mare atentie cand construiesti un brand adorat de publicul tinta. Plus ca trebuie sa construiesti si sa dezvolti increderea in brand daca vrei sa iti pastrezi clientii si sa lasi mereu o impresie foarte buna.
Mai conteaza ce e si la interior. Nu ai nevoie doar de un design excelent si de culori interesante, de o aparitie uau! E nevoie de continut interesant. Continutul atrage clientii si ii tine aproape de brand. Posteaza imagini captivante, informatii cat mai interesante si complete, care sa ajute clientii pe toate conturile de socializarea ale brandului si vei avea clienti fideli si utilizatori transformati in clienti mai repede decat ti-ai inchipui.
Combina modul in care se prezinta brandul, cum arata el, estetica, cu tot ce inseamna mesaje si modalitati de transmitere a continutului de calitate, original si vei avea din start cel mai bun branding si un brand cautat si pretuit de publicul tinta.
Gandeste-te la ce au in comun, brandul si clientii. Oamenii ajung sa rezoneze cu brandul tau pentru ca au valori comune, cred in lucruri similare, poate exista o viziune comuna. Fii sigur ca brandul tau comunica valorile cheie, de baza in care credeti, in care crede compania si gaseste si clientii care se vor potrivi cu brandul. Un exemplu de campanie care a valorificat fix acest aspect este cea de la Apple, „Think Different”, care a vizat clientii care pretuiau creativitatea si originalitatea. Cu cat esti mai aproape de valorile clientilor, de cele mai importante pentru ei, cu atat vei avea mai mult de castigat si vei avea un brand mai puternic si mai aproape de publicul sau.
Trateaza clientii asa cum ai vrea tu sa fii tratat. Asculta clientii de fiecare data, interactioneaza cu ei cat mai bine, fii atent ce spui, cum spui, ce feedback oferi. Incearca sa ai angajati prietenosi, raspunsuri rapide si la obiect de la serviciile Relatii Clienti. Orice fel de experienta neplacuta legata de relatiile cu angajatii va duce la pierderea clientilor. Intotdeauna e bine sa iti tratezi clientii, indiferent cine sunt ei si ce statut au, fix asa cum te-ai astepta sa fii tratat daca interactionezi tu cu propriul brand, cu afacerea detinuta.
„Condimenteaza” experienta si continutul oferite de brand. Pe masura ce clientii sunt expusi la mediile digitale brandul are nevoie de continut din ce in ce mai complex pentru a mentine atentia asupra produselor si serviciilor oferite. Un singur exemplu: s-a trecut de la site-uri cu text si atat la site-uri responsive, cu background video si sunet, cu interactiuni in chat. Gaseste mereu modalitati prin care poti sa inspiri clientii si sa ii tii conectati la brandul tau prin continut excelent si original, prin noutati de tot felul legate de brandul tau.
Permite o conexiune cu brandul foarte simpla si usoara. Nu da impresie de raceala, de imposibilitate in abordare. Fii la dispozitia clientilor, intra in contact cu ei, lasa telefon sau e-mail si orice fel de date de contact si raspunde imediat sau cat mai repede odata ce ai deja mesaje de la clienti. Un brand care va fi iubit si indragit de public e brandul care da impresia ca e ca un prieten care stie mereu cand trebuie sa fie alaturi de tine si ce sa iti spuna ca sa iti rezolve rapid toate problemele.
Afacerea creste odata cu ai tai clienti. Ca in orice alte relatii, si in relatia brand-client vor aparea schimbari in timp. Orice fel de modificari in dezvoltarea brandului sau in viata clientilor vor avea efecte directe asupra relatiei. Intelege mai intai ce se intampla in viata clientilor tai si incearca sa gasesti noi modalitati originale de a comunica in cel mai bun mod cu ei.