Marketingul pentru francize. Scurt ghid de bune practici

Marketingul pentru francize este diferit de marketingul pentru o afacere obisnuita.

Marketingul pentru francize poate fi un cosmar daca nu stapanesti bine tehnicile si strategiile de marketing adaptate pentru franciza. Fiecare locatie e unica, dar intr-un fel trebuie sa o faci sa fie parte din compania-mama. Consistenta brandului e cea mai importanta, se va lucra indeaproape cu francizatii, strategiile de marketing se vor gandi pe termen lung daca vrei sa ai o franciza de succes si un profit bun. Dar cum putem folosi marketingul in universul francizelor?

Cresterea vizibilitatii brandului, atragerea de clienti noi, astea ar fi obiectivele marketingului pentru francize. Marketingul aplicat francizelor urmareste aceleasi principii si reguli ca in cazul oricarei afaceri, doar ca lucrurile sunt ceva mai aplicate aici, exista o personalizare mult mai mare in functie de francize si de locatii.

Un ghid de bune practici inca de la inceput, cand devii francizat sau cand esti francizor deja ar fi util mai ales ca marketingul pentru francize nu e atat de simplu. Iata doar cateva directii spre care ar trebui sa te orientezi daca esti francizor si vrei sa ai o franciza de succces pe termen lung.

Materiale de marketing cat mai multe oferite francizatilor. O comunicare excelenta presupune si acces usor la informatii relevante, utile. E bine sa li se ofere francizatilor mereu materiale de marketing actualizate, ghiduri simple pentru a preveni orice deviatii de la identitatea de brand stabilita si de la mesajele transmise. Francizatii stiu in acest fel ca esti mereu alaturi de ei, stiu ca se vor baza pe tine. Asa vor putea sa dea mai departe cunostintele acumulate de la clienti si sa participe al dezvoltarea unor noi initiative de marketing.

Instrumente diverse folosite pentru a mentine francizatii pe aceeasi linie de dezvoltare a afacerii. Investitia in instrumentele potrivite pentru marketingul francizei iti simplifica munca in calitate de francizor. Scalarea operatiunilor va fi si ea mult mai usoara, relatia francizor-francizat si comunicarea dintre voi va fi mult mai buna. Sunt foarte multe instrumente on-line pe care le poti utiliza pentru a avea un marketing cat mai eficient pentru franciza. E important sa le testezi si sa discuti cu francizatii pentru a putea sa le integrezi in strategiile de marketing.

Francizatii trebuie sa aiba libertate in decizii. Francizatii trebuie sa respecte regulile francizorului si modelul de business, e adevarat, insa francizatii sunt si ei antreprenori si isi asuma niste riscuri, sunt motivati sa construiasca un business puternic. Primesc directii de la francizor, dar soarta locatiei respective e tot in mana lor. Antreprenorii adora autonomia, simtul propietatii.

Vor sa inoveze si sa exploreze idei noi mereu. Francizorul trebuie sa stie cand sa le ofere libertatea deplina in privinta locatiei lor si sa le induca ideea de control asupra afacerii detinute, chiar daca e franciza. Francizatii ar fi bine sa poata sa isi exprime creativitatea si sa implementeze local ce cred ei ca functioneaza fara sa compromita identitatea brandului si imaginea francizei.

Training, cat mai mult training de calitate. De multe ori privesti trainingul ca o pierdere de timp. Te concentrezi pe vanzari si atat. Daca vrei ca francizatul sa poata replica modelul francizei pe termen lung trainingul e obligatoriu. S-ar putea ca francizatul sa nu aiba experienta si de aceea e bine sa ai training organizat ca sa ii oferi metode, instrumente, idei pentru a gestiona cat mai bine afacerea locala.

Nu te limitezi ca francizor doar la manuale, cursuri plictisitoare, teste. Chemi francizatul la tine, in cartierul general al francizei, ii arati cum functioneaza lucrurile, il inviti la seminarii, discutii cu diverse echipe care asigura managementul francizei. Totul trebuie sa fie interactiv si sa oferi cat mai multa informatie de calitate, usor de inteles, lucruri practice. Poti sa asiguri training si in locatia deschisa, care apartine francizatului.

Tine minte insa ca trainingul nu se rezuma la cateva sesiuni, ore, cateva zile de cursuri intensive. Il vei repeta si vei actualiza informatiile transmise, te vei asigura ca francizatul stie mereu ce are de facut si se poate plia rapid pe noile directii date de catre francizor.

Procesul de aprobare, cat mai fluid si coerent. Daca exista un proces de probare cat mai bine stabilit se va imbunatati transparenta si conformarea, eficienta va fi mai mare in cadrul francizei. Pe langa etapele aprobarii foarte bine definite poti sa te gandesti si la un feedback cat mai rapid pas cu pas, pe masura ce trec anumite etape.

Asa vei informa francizatul despre stadiul aprobarilor si vei putea lua masuri concrete impreuna cu el pentru rezolvarea oricaror probleme ce apar pe parcurs. Cu cat aprobarea e mai rapida de fiecare data, cu atat vei avea un business care va functiona ceas, fara nici cele mai mici deviatii.

Masurarea succesului. Singura metoda prin care poti vedea clar daca franciza functioneaza si francizatul isi face treaba bine e masurarea rezultatelor. Marketingul pentru francize fara masurare este pierdere de timp si de resurse. Francizatii vor sti cand e momentul sa se implice mai mult daca au mereu rezultate masurate, date clare la dispozitie.

Strategia de marketing pentru francize poate fi masurata foarte usor daca ne uitam la: utilizarea ofertelor promotionale, la vizitatorii unici lunari, daca avem site, la rata de respingere, cati utilizari pleaca imediat de pe site si nu interactioneaza cu produsele si serviciile francizei. Si cresterea pe social media este alt indicator al succesului la care trebuie sa fim foarte atenti. Eficienta strategiei de marketing este una buna daca avem Like-uri, comentarii multe, postari populare, mentiuni, multi urmaritori, review-uri pozitive cat mai multe, dar si daca exista costuri de achizitie a clientilor mai mici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.