Marketingul in industria modei. Abordari si strategii eficiente pentru vanzari mai bune si clienti multumiti

Intr-o industrie precum cea a modei, in care competitia e acerba, e o provocare foarte mare pentru branduri sa se dezvolte si sa poata sa se mentina in top intr-o realitate in care apar mereu branduri noi si unele vechi se reinventeaza. Marketingul te poate salva indiferent daca esti la inceput sau esti gata sa te dezvolti in si in mai multe directii in industria modei.

Fashion marketing sau marketingul pentru industria modei este procesul de promovare de produse noi catre grupuri targetate, publicuri tinta foarte bine definite. Pe langa marketing traditional se folosesc si numeroase strategii si tactici de marketing digital, discutandu-se despre prezentari de moda pana la campanii de publicitate on-line. Oamenii care se ocupa de fashion marketing lucreaza alaturi de designeri si de oameni de afaceri si profesionisti cu experienta pentru a se asigura ca promovarea si reclama, publicitatea ramane in „cheia” stilului brandului si ca profitul va fi unul in crestere imediat ce campaniile incep sa fie implementate si demarate. Scopurile finale ale campaniilor din fashion marketing sunt clare: convingerea clientilor sa cumpere si fidelizarea lor pentru achizitii viitoare.

Ce abordari si strategii functioneaza in fashion marketing si care ar fi cele mai eficiente?

Analizeaza toate datele clientilor si profiul de client. Este foarte important sa iti dai seama de comportamentul de consum al clientilor, de ceea ce isi doresc si ce asteptari au, dar si de ce vor sa cumpere de la tine. Foloseste oricat de multe instrumente de marketing si software pentru a determina daca ai o „chimie” intre clienti si brand, produse si servicii, campanii desfasurate. Compara mereu performanta asteptata cu niste obiective predeterminate sau cu indicatori de performanta in care ai incredere si care functioneaza pentru tine. Grupeaza rezultatele si datele in functie de criterii clare si incearca sa ai o abordare cat mai bine targetata si mai articulata pentru a putea lua la final si deciziile corecte legate de campaniile de marketing si de bugetele de marketing.

Gaseste un echilibru intre business si stil. In moda e nevoie de un echilibru foarte bun intre managementul afacerilor si creativitate, dar si intre profituri si stil, constrangeri financiare si obiectivele brandului tau. Tot timpul vei cauta echilibrul dintre idealurile vizuale ale marfurilor tale si realitatile financiare pragmatice. Pana la urma oamenii din marketingul firmelor cu produse si servicii legate de moda sunt doar mediatorii intre stilisti, ideile lor si profesionistii din business, care vor un ROI cat mai bun si venituri, cifre de afaceri excelente. Tine cont mereu de mentinerea echilibrului, pentru ca el s-ar putea sa mai „deraieze” pe masura ce trece timpul, dar si de stil, care se mai schimba si pot exista fluctuatii la nivelul sau si al asteptarilor clientilor raportat la el.

Intuieste tendintele din moda. Fii cu ochii pe prezentari de moda, pe designeri si case de moda, ca sa iti dai seama ce se va purta si ce se va cauta. Dupa ce ai o imagine clara despre ce va urma in moda si ce va fi in mintea clientilor in perioadele urmatoare vei lucra cu echipa de design pentru a adapta eforturile de marketing la realitatea din ateliere. Nu uita si de tendintele din marketingul nisat pe sectorul tau de activitate, si ele sunt foarte importante, insa in acest caz trebuie sa le imbini si sa gasesti iarasi echilibrul despre care discutam anterior intre cele din marketing si cele din moda pentru profit cat mai bun si clienti multumiti.

Campanii de marketing cat mai interesante pentru clienti. E mai usor sa vinzi produse in industria modei cand ai campanii de marketing care atrag atentia clientilor si sunt interesante pentru ei. De exemplu, poti sa gandesti campanii de marketing care sa aiba si o componenta de tip home-try-on ca sa vada exact cum le vin hainele, incaltamintea cumparate de la tine din magazinul on-line. Sau foarte bine poti lucra cu influenceri pentru a oferi reduceri cand se fac cumparturi prin link-uri oferite direct de influencer. Ideea este sa fii cat mai creativ in abordari si sa nu exagerezi deloc cu strategiile mult prea persuasive pentru a atrage atentia cu orice chip.

Cunoaste-ti foarte bine brandul inainte de orice. Ca sa pretinzi loialitatea fata de brand trebuie sa intelegi si sa iti cunosti identitatea de brand. Cu alte cuvinte trebuie sa stii clar ce te individualizeaza pe piata si ce scoate in evidenta brandul tau. Asa vei putea identifica si tinti mai usor o piata noua, o nisa noua, oferind mesaje consistente si coerente pentru toate produsele vandute. Ca sa iti cunosti brandul trebuie sa colaborezi si cu celelalte departamente si sa ai de la PR sau de la publicitate toate valentele brandului la care te-ai putea gandi pentru a construi cel putin teoretic o identitate de brand completa si corecta.

Identifica in mod corect publicul tinta. Sunt nise legate de stiluri pentru toate tipurile de clienti si e loc pentru toata lumea in industria modei. Desfasoara cercetari de piata, invata cum sa le faci pe plac clintilor, ce vor si ce nu vor de la tine, gaseste acele tendinte din moda care ii vor atrage si pe care le vor lua ca etalon cand isi cauta haine, incaltaminte. Daca iti cunosti publicul tinta stii clar ce haine vei vinde, ce incaltaminte sa produci sau sa aduci pe piata ca sa ai vanzari bune si profit excelent la final de an. Foloseste instrumente on-line si off-line pentru a creiona un profil al publicului tinta si in orice moment trebuie sa stii cine face parte din el si de ce, care sunt caracteristicile oamenilor din publicul tinta.

Apeleaza la cat mai multe retele si platforme de socializare. Nu te concentra doar pe on-line, unde ai mai multe modalitati de promovare, mergi si pe print si pe reclame la radio, tv, campanii de marketing targetate doar pe mass-media clasica. In on-line vei folosi SEO si instrumente SEO pentru a fi cat mai sus in rezultatele returnate de motoarele de cautare si a avea in brand aflat mereu in centrul atentiei celor care cauta haine si incaltaminte, accesorii direct in on-line. Fiecare platforma sau retea de social media va avea o campanie de marketing dedicata, publicul din fiecare reteta de socializare e diferit, deci si abordarile vor fi cat se poate de diferite.

Incorporeaza principiile FOMO (fear of missing out) in promovare si strategia de marketing. Daca ti se pare complicat acest acronim FOMO trebuie sa stii ca in spatele sau se ascunde o strategie simpla, aceea a unei urgente create artificial care te indeamna sa comanzi produsul x cat mai repede ca sa nu il „ratezi” si sa ti-l ia altii. De la oferte limitate in timp, numaratori inverse, estimare numar de produse ramase si stoc aproape de zero, toate fac parte din strategiile si principiile FOMO. Se adauga culori, fonturi diferite, care atrag atentia, bannere supradimensionate sau pozitionate strategic in asa fel incat sa nu treaca neobservate in pagini.

Cand e vorba de moda si de haine si incaltaminte, accesorii, vei avea succes si mai mare mai ales ca oamenii sunt mereu in cautare de ceva nou si pentru unii terapia prin cumparaturi chiar e mai buna ca orice tratament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.