Planul de afaceri pentru o agentie de recrutare. Cum il redactezi corect si eficient?

O agentie de recrutare este poate cea mai buna afacere in actualul context de pe piata muncii.

In ziua de astazi companiile au nevoie de oameni buni, care sa le ajute sa se dezvolte si sa obtina rezultate cat mai bune. Viitorii angajati potriviti pentru joburile scoase la concurs vor putea fi gasiti mai usor cu ajutorul agentiilor de recrutare. Ele devin esentiale mai ales daca esti o companie mare si ai nevoie mereu de angajati perfecti pentru locurile de munca disponibile. O agentie de recrutare e usor de infiintat daca ai un plan de afaceri bine pus la punct si redactat in mod corect.

Planul de afaceri pentru agentia de recrutare nu ar trebui sa puna probleme, mai ales daca ai experienta deja in afaceri si ai mai redactat pana acum destule planuri. Poti gasi o multime de informatii in on-line, poti sa ceri si ajutorul unor specialisti, asa ca planul tau de afaceri va fi gata de prezentat investitorilor mai repede decat ti-ai inchipui. Iata in continuare ce va cuprinde:

Sumarul Executiv. Ca sa redactezi corect si simplu aceasta sectiune din planul de afaceri pentru agentia de recrutare trebuie sa te gandesti la modul in care ai incerca sa convingi un investitor, ce discurs ai avea. Tine cont de faptul ca investitorii au mai vazut deja zeci de astfel de planuri de afaceri si al tau trebuie sa iasa in evidenta ca sa obtii banii de care ai mare nevoie. Sumarul Executiv se va redacta de obicei dupa ce ai trecut de toate celelalte etape si stii foarte clar care ar fi punctele esentiale, le poti rezuma usor.

Limbajul folosit nu va fi pompos, va fi pe intelesul celor carora li te adresezi, vei fi clar, concis, textzl va fi usor de citit, propozitii scurte, nimic complicat. Tot aici discuti despre ce te individualizeaza pe tine, noua agentie de recrutare care intra pe piata, despre motivul pentru care investitorii ar trebui sa creada in afacerea ta. Evita termenii tehnici si jargonul, atrage atentia cu orice pret si fii cat se poate de precis, nu intra prea mult in detalii, ai restul planului la dispozitie sa o faci.

Privire de ansamblu asupra companiei, agentiei de recrutare. E sansa ta sa te prezinti pe tine, patronul, si sa iti prezinti afacerea ta. Vei da mai multe detalii investitorilor care ajung sa iti parcurga planul despre cum anume vei ajunge sa ai o agentie de recrutare de succes. Ideea este sa ii convingi pe investitori ca afacerea ta e cea in care merita sa investeasca si e afacerea de pe urma careia isi vor recupera banii investiti foarte usor.

Vei discuta in aceasta sectiune despre experienta in management pe care o ai, despre motivul pentru care te-ai gandit sa iti deschizi o agentie de recrutare, despre diferentierea fata de competitia directa si indirecta, despre clientii tai, despre clientul ideal, despre situatia financiara actuala.

E o sectiune importanta in care demonstrezi cat de bine cunosti si intelegi industria recrutarii, ca intelegi si poti intui cum anume poate sa evolueze compania ta pe piata. Vei vorbi despre planurile tale de extindere in viitor, despre piata locala si competitie, despre diferentierea fata de alte afaceri. Include date importante si detalii despre expertiza, depre aptitudini.

Management si personal cheie. Orice afacere va functiona bine daca va avea si oameni buni. Ai nevoie de o echipa foarte buna in spatele agentiei de recrutare ca sa ajungi mai rapid la succesul dorit. In aceasta sectiune discuti despre management, personal, planuri de dezvoltare pe viitor. Vei enumera membrii echipei agentiei de recrutare, rolurile lor, functiile detinute, experienta personalului, vei aduce in discutie salariile, vei discuta despre noile angajari si salariile platite. Nu incerca sa detaliezi prea mult in aceasta sectiune, e suficient daca atingi toate punctele amintite pe scurt.

Analiza externa/cercetare de piata. Trebuie sa intelegi piata pe care vei intra foarte bine inainte de a lansa orice fel de afacere. Asa vei recunoaste mai usor oportunitatile pe care le ai si vei identifica si orice fel de amenintari la adresa afacerii tale. Cunoaste mai intai competitia si vezi cum te poti diferentia fata de ea. Poti discuta despre piata pe care vei intra, despre industriile pe care le vei deservi prin serviciile de recrutare, despre cum vei atrage atentia clientilor tai, despre preturile percepute, despre cum vei convinge clientii sa te aleaga pe tine si nu competitia, cum vei avea clienti loiali. Aminteste si cate agentii de recrutare ai in zona ca sa demonstrezi ca le cunosti foarte bine, stii cine sunt „inamicii” tai.

Arata ca poti sa te diferentiezi usor fata de competitie si ca stii multe despre competitia directa si indirecta. Nu detalia iarasi foarte mult aici si incearca sa fii cat mai convingator.

Obiectivele afacerii. Vor fi pe termen lung si scurt, le vei include pe toate in aceasta sectiune importanta. Le vei arata investitorilor ce anume vrei sa obtii intr-o perioada data de timp. Aici vei avea proiectii facute pe o luna, sase luni sau poate cinci ani si pe baza lor vei detalia si obiectivele tale. Cand asterni pe foaie obiectivele agentiei tale de recrutare te vei gandi sa fie specifice, masurabile, realizabile, relevante, bazate pe o limita clara temporala. Nu uita sa incluzi si informatii despre marimea pietei, despre intrarea pe piata, despre numarul de clienti pe care ii vei avea dupa primele doua luni, despre veniturile dupa sase luni. Fiecare obiectiv vine cu un plan in care arati pe scurt cum il vei atinge si cat de repede.

Servicii, echipamente, facilitati. Vorbeste in aceasta sectiune despre tot ce ai nevoie pentru agentia de recrutare pentru a oferi investitorilor prilejul sa stie de la inceput cam cati bani vei avea nevoie ca sa iti duci la indeplinirile toate planurile cu afacerea ta. Fii realist, nu incerca sa supraestimezi si sa incluzi si lucruri de care nu vei avea nevoie pentru ca e foarte usor sa pierzi banii de la investitori cu astfel de greseli de amator. Fii concis, convingator, detaliaza absolut tot ce te-ar ajuta sa ajungi la succes si vei reusi sa ai banii de care ai atat de multa nevoie.

Prognoza financiara si proiectii financiare. E sectiunea unde vii cu date concrete, cu statistici, numere, tabele, orice te-ar ajuta sa demonstrezi investitorilor ce vei face cu banii si cum si-i vor recupera pana la urma. Vorbeste despre vanzari, buget, venituri, costuri, estimari pentru achizitii pentru agentie, costuri cu angajarile, echipamente, asigurari, marketing, contabilitate. Ai grija sa amintesti de surse de venit diversificate pentru a incuraja investitorii sa iti ofere banii de care ai nevoie la inceput de drum in afaceri.

Finantarea. Detaliaza ce bani ai deja, pe ce vrei sa te bazezi, cati bani iti mai trebuie ca sa ajungi sa ai o afacere functionala. Nu uita sa amintesti despre tipurile de finantari de care ai avea nevoie, daca foloseste unele deja, nu incerca sa ascunzi nimic de investitori. Banii de care vei avea nevoie acum si in viitor ii vei primi daca esti suficient de explicit cu investitorii si de convingator. Vei detalia si modul in care vei cheltui banii primiti, pe echipamente, inchirieri, personal etc. Nu cere niciodata mai mult decat ai nevoie pentru ca nu vei face decat sa alungi investitorii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.