Corporate marketing. Ce este si cum iti imbunatatesti strategiile de marketing corporate?

Marketingul in corporatii implica strategii diferite in comparatie cu marketingul dintr-o firma mica sau medie.

In universul marketingului se discuta de multa vreme despre doua tipuri de marketing-marketingul „obisnuit” si marketingul corporate. Desi, aparent, par sa fie acelasi lucru, cele doua concepte sunt total diferite ca abordare si ca modalitate de implementare. Pentru marketingul corporate se mai pot face imbunatatiri din mers avand in vedere complexitatea sa si interactiunea mult mai importanta cu publicul tinta.

Marketingul corporate este modalitate prin care compania comunica atunci cand se pune problema unui public ca intreg. Asa se stabileste mai usor credibilitatea brandului, increderea publicului in brand e mai mare. Se promoveaza compania ca un tot si nu sunt luate in considerare asa de mult produsele individuale. In esenta, cand se discuta despre marketing corporate e doar despre branding si mesajele transmise de companie, de la misiune la limbajul folosit in promovare.

Atunci cand avem un marketing corporate care functioneaza in mod corect si afacerea va merge bine. Atragi noi clienti, iti dezvolti baza de clienti, iti pastrezi clientii actuali, esti mai aproape de baza ta de clienti. Echipa de marketing corporate e singura care decice ce tip de tactici de comunicare se vor folosi in functie de publicul tinta. Ar putea fi vorba despre newsletter corporate, de blog, campanii e-mail, reclame radio tv, direct mail, de mesaje transmise pe canale social media. Scopul principal al marketingului corporate ramane imbunatatirea imaginii brandului si in acelasi timp sudarea relatiilor deja existente cu toti clientii pentru a deveni „avocatii brandului”. Mesajele comunicate in marketingul corporate trebuie sa fie clare si precise, adaptate valorilor corporate si ale brandului.

Strategiile de markeging corporate sunt niste planuri in linii mari care vor contura modalitatea de a actiona in campaniile desfasurate. Parte din strategia de marketing corporate poate fi brandingul companiei, logo-urile. Strategiile odata puse la punct sunt urmarite si puse in practica de toti angajatii ce au grija de branding, de produse, servicii. Produsele si serviciile care urmaresc indeaproape aceste planuri sunt usor identificate de catre clienti ca venind de la compania x, de la corporatie. Orice alte elemente de branding, nume companie, slogan, cuvinte, simboluri vor face parte din strategia de marketing corporate.

Si tot strategia de marketing corporate poate indica necesarul de resurse care vor fi alocate pentru fiecare item din mixul de marketing-medii diferite de diseminare a mesajelor, strategii de marketing pe internet, reclame virale etc. In interiorul sau gasim detalii despre promovarea produselor-dezvoltatorii si cei care se ocupa de marketing in companie vor tine cont cu strictete de detaliile din strategiile de marketing corporate cand se lanseaza produse si servicii noi.

Planurile si strategiile de marketing corporate se pot schimba rapid sau gradual, in functie de mediul de afaceri si de statusul companiei, corporatiei-schimbari rapide vedem la companiile care au nevoie rapid de profit mai bun si sunt dispuse sa riste si sa faca orice fel de modificari la strategiile de marketing corporate.

Cum poti ajunge la o strategie de marketing corporate excelenta? Stabilesti mai intai obiectivele companiei, specifice, masurabile, usor de atins, relevante, usor de incadrat intr-o anumita perioada. Dupa obiectivele companiei vin obiectivele de marketing, ce vrei sa obtii prin aplicarea strategiei dezvoltate, sunt obiective pe termen lung stabilite in asa fel incat sa motiveze echipa pentru a avea succesul dorit. Cercetarea de piata e obligatorie si pentru strategiile de marketing corporate, analiza competitiei directe si indirecte de asemenea-vezi ce vor si potentialii clienti si incearca sa le oferi fix la ce se asteapta de la tine, vezi ce face competitia, ce strategii aplica si daca merg sau nu.

Exista vreo diferenta intre strategia corporate de marketing si strategia simpla de marketing? Ambele sunt parti integrante ale afacerii tale. Strategia corporate e mai mult despre unde se indreapta afacerea, unde vrei sa se indrepte afacerea, ce produse si servicii vrei sa oferi, cum vei gestiona resursele in timp. E un fel de schema a afacerii, fundatie.

Strategia de marketing simpla este rama pentru modul in care ajungi la clienti, modul in care ii faci sa cumpere produse, servicii si sa revina la tine, e mai practica decact strategia de marketing corporate. Ca sa intelegi mai usor strategia de marketing te gandesti la un contractant care aloca o anumita sarcina subcontractantilor pentru a construi si consolida afacerea.

Cum imbunatatesti strategia de marketing corporate?

  • Identifica nevoile importante ale clientilor si vino cu produse si servicii care sa le rezolve rapid-continutul oferit poate sa include de la materiale video, audio, pana la lectii, ore, cursuri. Asa convingi clientii ca au nevoie de brand si ca au nevoie de produse, le vor folosi pana la urma, clientii au incredere in tine;
  • Concentreaza-te pe clienti-trebuie sa iti cunosti clientii foarte bine ca le poti da ce isi doresc si sa comunici cat mai bine cu ei. Nu ai cum sa stabilesti nici obiective pentru strategia de marketing corporate. Foloseste sondaje pentru clienti, sa vezi ce vor, ce le place si ce nu, ce asteptari au de la tine;
  • Fii unic-invata sa te diferentiezi usor in raport cu orice alta concurenta, comunica USP-ul cat mai clar si mai rapid, prin canale de comunicare adecvate. Daca nu stii care e USP-ul tau fa o analiza si incearca sa gasesti cat mai repede cu ce te diferentiezi de competitie. Vezi ce individualizeaza brandul si vorbeste despre acel lucru;
  • Cunoaste brandul foarte bine mai intai-clientii vor cumpara de la branduri care se muleaza foarte bine pe stilul lor de viata. Nu vinzi doar compania ca intreg, ci vei vinde si un stil de viata pana la urma;
  • Vocea brandului tau este la fel de importanta-atentie la ce cuvinte folosesti, la discurc, la limbaj. Vorbeste „aceeasi limba” cu toti clientii tai prezenti si viitori, incearca sa ai o voce a brandului puternica si personalizata, individualizata. Stabileste un stil unic, poate putin umor si vei avea mereu succesul dorit in relatia cu baza de clienti;
  • Ofera servicii excelente pentru clienti-marketingul corporate este despre brandul ca intreg. Serviciile de ajutor pentru clienti sunt importante si nu trebuie trecute cu vederea. Oamenii vor vorbi despre tine daca sunt multumiti de servicii si de ajutorula acordat, te vei promova prin ei mai usor;
  • Nu uita de prezenta pe retele de socializare-comunici rapid si usor pe social medica cu toti clientii. Prezenta ta in social media trebuie sa fie constanta, personalitatea brandului tau trebuie sa straluceasca pe retelele de socializare. Asa oamenii te vor cunoaste ca brand si vor rezona cu tine. Ai relatii mai puternice cu fiecare client in parte, intelegi nevoile lor mai usor si mai bine, comunicarea e una reala, nu mai avem doar un monolog.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.